fredag 17. september 2010

Snart birkebeinerløp


Her er er bilde fra i sommer fra en løpetur til Lunkefjell. I morgen løper jeg ikke så langt unna dette området. Håper det blir en fin tur fra Sjusjøen til Lillehammer. Som vanlig er det en gru-gleder følelse dagen i forvegen. Da føler jeg meg alltid i elendig form, kroppen er tung og beina er som bly. Hadde en lett løpetur på Runners trening i går og det fungerte ikke så verst når jeg fikk opp dampen.
Så er det alt man må ta stilling til: langermet eller kortermet,lang bukse eller capri, ha med drikke eller ikke.... Jeg klarer vanligvis ikke å ta i meg væske på drikkestasjoner på løp. Tar bare litt vann i munnen, skyller og prøver å få ned litt, men må spytte ut mesteparten. Jeg vet at det fungerer best å smådrikke litt undervegs når det passer meg, men så var det det å ha på drikkebelte i løp, da. Ikke optimalt. Hm, får tenke på dette helt fram til start, tenker jeg!
I går hadde vi Tor Gotaas på besøk på klubbkveld i Runners. Han snakket uavbrutt i en time, og det som en foss! Utrolig oppkomme av kunnskaper om løping, tider, navn , steder og rekorder! Måtte jo bare kjøpe boka hans. Er den bare halvparten så artig å lese som det er å høre på mannen, så blir det en hyggelig leseøkt.
I dag er det å få unna en del på jobben før avgang til Sjusjøen kl 14. Første stopp Rudshøgda for bunkring av birkebeinerakevitt og mat. Deretter Håkonshall for shopping av treningsutstyr før vi inntar leiligheten rett ved starten på Sjusjøen.
Så får morgendagen vise hvordan det går i år!

6 kommentarer:

  1. Lykke til imorgen :) hvilken pulje starter du i? Stine

    SvarSlett
  2. Takk for det. Starter i pulje 13 kl 11.45

    SvarSlett
  3. Lykke til! Gleder meg til å lese løpsrapporten etterpå :)

    SvarSlett
  4. Lykke til Anne-Brit! Jeg leser boka til Gotaas nå, man orker bare litt av gangen...

    SvarSlett
  5. Jeg tenker på deg i dag! Min kjære er jo også der, så jeg kjenner også på litt av spenningen og forventningen. Han har gått igjennom de samme tankene som deg: hvilke sko, hvilken trøye, hvor varmt blir det osv. Dere er spreke! :)

    SvarSlett