onsdag 8. september 2010

Langtur i Østmarka


I går ettermiddag fikk Bjarne (samboeren min) og jeg med oss noen Runners folk og løp i Rælingsskogen. Målet var "Skolemesteren" som vi har hørt så mye om. Kjell Martinen og Per Kristiansen var veiviserne, Helen Selboe var også med. Solveig Kalstad hoppet av etter et lite stykke. Det var flott løpevær, passe temperatur og ingen nedbør. Terrenget var ganske kupert, mye stein og røtter. Ikke så vått, men litt gjørmete enkelte steder. Vi var ute i 1 time og 50 minutter på litt over 11 km, så en skjønner at det gikk pent og rolig. Blåbærsaft var bra å ha i drikkebeltene våre. Alle syntes dette var en kjempe fin tur som vi gjerne tar om igjen. Nå spørs det vel om det er noe sjakktrekk å løpe langtur i skogen en gang til før birken. Jeg skal løpe Lørenskogløpet på lørdag, 10 km på asfalt. Ellers har jeg planer om å samle krefter fram mot birken og prøve å unngå og bli forkjølet.
I går hadde jeg en styrkeøkt på morgenen, men i dag blir det bare klatring i arbeidstiden. I kveld har jeg tenkt å ta det rolig og være sosial med et par av barna mine.
Akillesen er ganske grei mot meg selv om den fremdeles er temmelig hoven. Er litt redd for at den ligger der og lurer og plutselig slår til, men den gjør absolutt ikke vondt. Nesten for godt til å være sant....

4 kommentarer:

  1. Var du på Centrum Athletica i formiddag? Syntes jeg så en som lignet, men var litt usikker - men så kom jeg på at de har klatrevegg der, så da tenkte jeg at det kanskje var deg likevel :) Jeg går ofte på spinning der, kanskje vi sees en annen gang!

    SvarSlett
  2. Ja, vi har trening i arbeidstiden hver onsdag kl 12.15 så da er jeg ofte å finne i klatreveggen. Du får gi et lite pip neste gang!

    SvarSlett
  3. Hmm... jeg hørte rykter om at dere skulle ut og løpe fra Tæruddalen i dag?! Droppet du Lørenskogløpet - eller løp de andre uten deg?

    (Jeg nysgjerrig???? Neida.... :)

    SvarSlett
  4. De andre løp uten meg, jeg stilte i Lørenskogløpet. Og det får være grenser hva man skal klare på èn dag da!

    SvarSlett