onsdag 18. desember 2013

Trening i julestria

Jeg styrer ikke så fælt til jul lenger som da jeg hadde små barn og stort hus. Men litt skal en jo gjøre for å få en følelse av at det snart er jul! Julegaver, mat, røde lys, julekort osv skal handles inn, julekort skal skrives og gaver skal byttes med familie og venner. Vi skal møtes og hygge oss med både den ene og den andre. Og vi må jo få trent! I hvert fall er det en nødvendighet for meg. Jeg har Runners trening mandag og torsdag og tirsdag har blitt den kvelden jeg tar langtur. Da er det bare onsdag igjen til andre ting og av og til strekker ikke denne ene kvelden til. Dermed kom jeg i tidsnød denne tirsdagen, vi måtte prioritere å gjøre andre ting. Men en liten løpetur rekker jeg vel først? Jo da,
løpeturen ble på 1 mil og jeg rakk å bake ut kakedeigen jeg satte dagen i forvegen og få stekt denne før vi var klare for neste gjøremål, visitt hos noen venner. Etter en slik dag er man ganske fornøyd med seg selv! Og det viser at man kan klare å få til litt trening innimellom all travelheten, litt er bedre enn ingenting!

2 kommentarer:

  1. Det går slag i slag og selv om jeg forsøker å legge lista lavt - ja så renner det inn med gjøremål! Vel, vel, om man styrer fælt eller ikke: ting tar tid og trening må tilpasses dette - og det virker det som at du har forstått ;-)

    SvarSlett
  2. Ja, det er klart at det ikke er like lett bestandig verken å prioritere eller styre løpet selv. Noen ganger må en bare kaste inn håndkleet og treningen må vike, vi har tross alt folk rundt oss som skal ha sitt. Og det bør vi antagelig være veldig glade for!

    SvarSlett