tirsdag 3. desember 2013

Mørketid

Ja, nå er det mørkt når vi drar på jobben og mørkt når vi kommer hjem. I hvert fall jeg blir litt trøttere enn vanlig og det kan være litt tungt å komme seg ut om kvelden for å trene. Hos oss er vi i heldigvis to som kan dra hverandre litt. Er den ene litt daff en dag er som regel den andre den som motiverer oss begge til å komme seg ut. Og vi angrer jo aldri på en treningsøkt!
Så er det disse julebordene og julelunsjene da. I helgen var vi på hotelltur fra lørdag til søndag. Da blir det mye god mat, godt drikke og stillesitting. Selv om alkoholinntaket ikke er så høyt, blir jeg skikkelig daff og trøtt etter en slik helg. Ingen trening verken lørdag eller søndag og tungt å komme i gang på mandag. Men samtidig er det viktig å holde treningen ved like. Og kanskje er det greit at det blir litt mindre trening og litt roligere disse ukene før jul. Så er vi klare for juleferie og mulighetene og lysten til å trene blir større. Og etter jul: nytt år og nye muligheter. De hårete målene kommer nærmere og vi må legge mer konstruktive planer for treningen.
Nå kan det høres ut som jeg har lagt inn årene helt, men det har jeg ikke altså. Jeg har fremdeles to styrkeøkter i uka, en litt lengre løpetur og Runners treningen èn gang i uka. Den andre Runners treningen er byttet ut med bakkedrag med staver i Marikollen under ledelse av Foss Sport. I går fikk vi ikke trent i slalombakken i Marikollen som vi pleier. Det var isbelagt der og vi måtte ty til asfaltbakken i Longsdalen. Det ble jammen en hard økt det også og en bra start på uka.
Og i dag blir det langtur! Men poenget mitt er at jeg føler det som skuldrene er litt lavere, konkurransesesongen er over og jeg har litt mindre ork og intensiteten blir derfor litt lavere. På den måten girer jeg litt ned. Dette føles helt greit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar