søndag 20. oktober 2013

Nye sko og løpetur i Tæruddalen


Torsdag dro jeg innom Løplabbet på Strømmen for å kjøpe meg nye sko med tanke på vinterens langturer. Der handlet jeg med Ingvil Hjelmbrekke som jeg gikk på løpeteknikk-kurs hos. Hun anbefalte meg først og fremst et par Hoka sko - som jeg lenge har vært veldig skeptisk til. De ser jo så tunge og klumpete ut! Men jeg måtte jo selvsagt prøve dem, og de kjentes gode ut fra første stund! Etter løping på mølla var jeg overbevist: det var slike sko jeg skulle løpe i til vinteren. På kvelden fikk jeg prøvd dem på Runners trening og de overbeviste stort, de var bare helt herlige å løpe i! Gleder med til å bruke dem på lengre turer utover vinteren. Utrolig lette og gode å løpe i.
Men på lørdagens løpetur i skogen ble det de gamle Salomon cross speed3 som måtte fram. Det ble en flott tur i den "lange, gule" som vi kaller den. For øvrig litt for dårlig merket til at du finner fram uten å være veldig godt kjent. Det går for det meste på stier og er ikke spesielt lettløpt. Ragnar løp med staver mens vi andre klarte oss uten. Litt glatt i starten over småbruene. Det løste vi glatt ved å krabbe på alle fire over. Litt lattermilde over dette, men det var nok den beste løsningen. Ingen hadde lyst til å bli skadet eller våte.
Ellers grubler jeg litt på å sette meg noen skikkelige mål. Leser på andres blogger om de hårete målene folk setter seg - kan jeg være noe dårligere da? Tør ikke si dem høyt enda, de får modnes litt utover vinteren.
Lørdag kveld var det tid for Runners sin årsfest. Som vanlig møtte mange festglade mennesker i god form som er racere på dansegulvet! Vidars som spiller for oss er helt overgitt over hvordan vi holder ut.
Jeg var så heldig å få utmerkelsen "Årets Runner". Det satte jeg veldig stor pris på, det gir inspirasjon til å jobbe videre for klubben. Treningsglede og rekruttering er mine fanesaker!

4 kommentarer:

  1. Du får bli med på en langtur i løpet av høsten eller vinteren og prate om dette:

    Ellers grubler jeg litt på å sette meg noen skikkelige mål. Leser på andres blogger om de hårete målene folk setter seg - kan jeg være noe dårligere da? Tør ikke si dem høyt enda, de får modnes litt utover vinteren.

    Hvis du venter til du føler deg klar blir det aldri noe av. Bare bestem deg... da er det en ting mindre å gruble på - det vanskelige spørsmålet om skal-skalikke...

    SvarSlett
  2. Årets runner, wow! Gratulerer! :)

    Gleder meg til å høre mer om dine hårete mål framover!

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye!
    Det er skummelt å si målene høyt, men litt godt også, da har man jo tatt en avgjørelse!

    Ha en fin løpeuke :0)

    SvarSlett