mandag 9. april 2012

Påskeferie




Så er påskeferien over for denne gangen. Vi har hatt mye sol og fint vær, men også en del vind. Likevel har vi vært ute hver eneste dag: lange skiturer, gåturer og løpeturer. Det var såpass hardt og skarete at man kunne gå hvor som helst. Det var til og med noen ute og trillet barnevogn på skaraen og en dag møtte vi en syklist i birkebeinerløypa, så her var det plass til alle! Jeg hadde på forhånd planlagt å prøve og komme meg ut på løpetur. Det har jeg imidlertid tenkt omtrent hver påske vi har tilbragt på hytta uten at det har blitt noe av. Vanligvis må jeg gå 2,5 km ned til bilen på ski og løpe derifra. Men nå var det jo så hardt at man kunne løpe i skiløypa! Hm, - noe vi begge alltid har sett på som å banne i kirken-men nå var det jo så hardt at det ikke satte spor en gang. Dermed ble det i hvert fall to løpeturer på meg, 11,6 km hver gang, på morgenkvisten. Litt tungt, men en fin opplevelse. Ikke så mange skiløpere ute på den tiden, solen skinte og litt vind i ansiktet! Herlig å komme hjem til ferdig frokost etter en kroppsvask. En super start på dagen! Ellers har vi hatt besøk av venner og hatt det sosialt og trivelig.

1.påskedag dro vi hjem, det gikk greit å kjøre litt sent på kvelden. Så i dag, 2.påskedag er det tid for langtur. Men fy, det sludder jo! Hm, får se om jeg klarer å kreke meg ut i løpet av dagen.


2 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har hatt det fint! :)
    Jeg kjenner igjen tanken om å ikke løpe (eller gå...) i skiløypa. Det gjør man bare ikke! Men Når det er så hardt gjør vi det også.

    Og du klarte å kreke deg ut, så jeg på facebook! Du er så sprek! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Kjersti! Er i stimen nå og trener temmelig målbevisst fram mot maraton.

      Slett