onsdag 28. mars 2012

Kosetur på ski og langtur med joggesko



Forrige uke gikk treningen som planlagt: De vanlige Runners treningene med intervall og bakkedrag i tillegg til to styrkeøkter. Langturen ble bare på 10 km siden jeg skulle på skravletreff etterpå. Slike turer føles egentlig veldig korte nå som jeg psyker meg opp til lengre turer!

I helgen var det tid for årets helgetur med Runners. Også denne gangen gikk turen til Hornsjø. Et enkelt hotell i Lillehammerområdet, knappe 10 km fra hytta mi. Det blir gjerne noen lange skiturer, men denne gangen med innlagt solpause.Herlig! På bildet ser dere en del av gjengen som koser seg. Dette var på lørdag da solen ikke dukket opp før litt senere på dagen.

Tirsdag var det langtur som stod på programmet. Jeg hadde planlagt 26 km denne gangen og kom opp i 26.14. Det er jo skikkelig herlig å legge ut på løpetur kl 17 om ettermiddagen for tiden: solen skinner, det er både varmt og tørt mange steder. Men jammen kommer man langt for å få såpass mange km. Synes jeg løper over halve Romerike for tiden jeg. Mye liv er det ute om ettermiddagene også: massevis av folk som løper, sykler eller går. Andre stod inne og tråkket på Elipsemaskinen på Fitness-senteret på Skårer. Misunte dem ikke! Denne gangen gikk turen til Losby og ellers om Fjellhamar, Strømmen og Skjetten. Puh!

Etter endte 26 km var det godt for både Boy og meg og komme inn, få litt drikke og for min del en dusj før maten. Bjarne hadde trent inne: spinning og styrke, og hadde kommet godt i gang med middagen. Etterpå var jeg sengeferdig, men måtte forberede skravletreff med å bake kake og sønnebesøk med og sette pannekakerøre. Etter det bar det rett i seng, også denne gangen uten å ha sett "Frustrerte fruer", som etter forrige langtur.

Onsdag blir det treningsfri: styrkeøktene blir tatt torsdag og fredag. Så er det påskeferie!! Da er det skiturer som står på programmet, men det spørs nok om ikke jeg må ta et par løpeturer for å holde løpeformen inne.

2 kommentarer:

  1. Veldig bra! Du kommer til å bli i knallform med disse langturene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper virkelig det er verdt slitet, ja!

      Slett