lørdag 14. august 2010

Løping i solsteken

Denne helgen er vi barnepiker for Sunniva på 11 år som bor i Nannestad. Hun er på med på Limaspillet og morfar må være sjåfør. I kveld skal vi avgårde å se på spelet som hadde premiere i går. Det begynner imidlertid ikke før kl 21.30 så det blir en sen kveld.
Ettersom vi ikke stod opp før kl 10 i dag og var helt i ørska, ble det ikke løpetur før ut på dagen. Beina var som blylodd etter sesongens første styrkeøkt på fredag og en hard intervalløkt på torsdag. Det ble ikke lettere etter noen km heller, slik det hender at løpeturen blir. Dermed ble det 9 km som var kjempetunge og varme. Men terrenget var veldig fint. Startet i lysløypa og kom ut på Rondanestien. Fulgte denne til vi kom ut på en skogsbilvei for det stod noe sånt som Rudsmarka turområde. Deretter ut på vegen til Moreppen og vegen tilbake til Bevervegen. Det var ikke mindre slitsomt å ikke vite nøyaktig hvor lang turen kom til å bli. Min samløper (og samboer) var i dag en del sprekere enn meg og hadde dessuten fordelen av å være litt mer kjent i traktene. Men selvfølgelig måtte han late som han ikke helt visste hvor turen havnet og hvor lang den ble, og enda mer sliten ble jeg! 9 km er ikke så mye å skryte av, men de var altså veldig tunge og varme. Desto bedre smakte det med en sommerøl ut på ettermiddagen! Mens den spreke samløperen nøyde seg med en Clausthaler.
Tror jeg må ha en hviledag i morgen før ny intervalltrening på mandag.
Mine stakkars hovne akilleser ser ut til å tåle de rolige løpeturene i skogen. Det er intervall de ikke liker, ei heller når jeg får nr på brystet. Hm, merkelig.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar