onsdag 25. august 2010

Høstsesongen er i gang

I går var det igjen klart for en løpskarusell. Denne gangen var det RBIR i Sørumsand, en 3 km løype jeg liker godt. Den siste halvparten av løypa foregår i et ganske gjørmete parti og i går var det ekstra ille etter alt regnværet.
Jeg sjekket tida fra i fjor og da løp jeg denne løypa på 15 min. I år ble det 15.29 - ikke fullt så mye dårligere denne gangen altså, i UKI karusellen torsdag løp jeg 1 min dårligere enn sist. Siden alle damene starter likt, knives det litt i starten. Når vi starter på det klinete partiet tynnes det imidlertid litt ut i rekkene. Ikke alle behersker terreng like godt og her er det glatte svaberg og røtter å snuble i. Det mest forsmedelige var at Frøydis fra Runners slo meg denne gangen. Hun har hatt en bra fremgang i år og har pustet meg i nakken på flere løp. I går kom hun som en rakett nedover stien der det var mest kronglete, imponerende! Jeg hadde ingen muligheter til å henge på, pusten var hivende selv om beina var bra.
Vel i mål lå kvalmen i halsen.... Men heldigvis er akillesen veldig medgjørlig og gir meg ingen smerter. I går fant jeg fram de gamle Thulis sålene mine og løp med dem. Vet ikke helt om det hjelper jeg, det ble bare så mye snakk om disse sålene på mandag at jeg fant ut at jeg fikk ta de i bruk igjen.
Mandag var det forresten stafett og grillkveld med Runners. Vi var vel rundt 60 personer som tilbrakte en nydelig kveld utenfor Skedsmohallen. Etter å ha løpt stafett - 13 lag à 4 personer på hvert lag, ble det grilling og sosialt samvær. Som alltid trivelig med denne gjengen!
I dag blir det forhåpentligvis en klatreøkt i arbeidstiden og i kveld kommer ungene til middag før jeg skal på jentetreff!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar