mandag 23. august 2010

Avslappende helg


Forrige uke ble det trening hver dag, men ikke så mye løping: 3 økter med styrke og 1 rulleskiøkt foruten 2 løpeøkter. Torsdag var det UKI karusell på Jessheim, 3 km. Beina var egentlig ganske lette, det var pusten det stod på denne gangen. Tiden ble 14,14 og det er dårligere enn sist.
Får vel likevel være fornøyd, sesongen i år utviklet seg ikke akkurat slik jeg hadde tenkt. Den startet så bra, formen var stigende og resultatene lovende. Men så kom altså denne akillesbetennelsen. Har forresten hørt om noen nye såler som skal være så bra. Er grunnleggende skeptisk til slike ting, men kanskje burde jeg svelge denne motstanden og gjøre et forsøk?
I helgen var jeg i Trysil på hytta til søster`n. Det var artig å se hvordan denne hytta var blitt etter påbygging og oppussing. Vi hadde en koselig helg med rusleturer i nærheten. Jammen er det flott i Trysilfjellet også, det er ikke bare Nordseter/Sjusjøenområdet som har flott tur-skiterreng å by på skjønner jeg! Søsteren min løper ikke, og da ble det ikke til at jeg tok meg en løpetur heller. Var hyggelig å rusle tur med henne isteden, la skarvla gå og bare slappe av.
Akillesen er fremdeles hoven, men gjør i hvert fall ikke vondt i hverdagen. Den tålte løpet på torsdag rimelig bra også. I kveld er det klubbkveld med stafett i Runners så da får jeg en liten test igjen- kanskje har det vært lurt med en helg uten langtur!? I morgen er det RBIR karusell i Sørum med en 3 km løype. Greit at løpene på høsten starter med korte distanser, i hvert fall for meg og akillesen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar