mandag 8. april 2013

Litt løping og litt skigåing


Forrige uke ble det tre økter på beina. Først langturen på mandag på 17 km og en tur på onsdag som ble på "bare" 10 km. Den dagen orket jeg rett og slett ikke mer, beina var tunge. Fikk med en økt styrke for overkroppen på formiddagen, det merkes jo litt det også. Torsdag ble det trening med Runners med bakkedrag og da var beina som blylodd.  Det var flere som trøstet meg med at de skjønte at det ikke var fordi jeg var i dårlig form jeg lå bakerst på dragene, beina måtte selvsagt være tunge etter all skigåingen.  Og det var jo godt å høre! Uken ble avsluttet med en styrkeøkt for beina på fredag før jeg dro til fjells. Der ventet praktfulle skiløyper! Det så ikke ut til at snøen hadde smeltet noe i det hele tatt de dagene jeg hadde vært hjemme.
Lørdag gikk Trollski maraton forbi hytteveggen og vi tittet litt på løperne som slet seg gjennom den. Der er det flere distanser man kan velge mellom og den lengste er 95 km. Birken blir barnemat i forhold!
Skituren ble ikke så lang på lørdag, men søndag var jeg klar for langtur igjen. Solen skinte, men det var lei vind. Vi gikk mot Sjusjøen og birkebeinerløypa og fant ly der borte for å spise matpakka og det kjentes slett ikke så ille. Hjemover hadde jeg ikke lyst til å gå "skogløypa" som Bjarne foreslo. Jeg så for meg bakkene der som harde og isete og der er jeg ordentlig pinglete. Valgte derfor en annen løype tilbake og fikk vinden rett i fleisen. Og du verden så tungt det ble! Armene fikk gjennomgå, beina ble slitne og det ble mange gleppetak. Drøye 3 mil seinere var vi endelig på hytta og det føltes som en skikkelig hard treningsøkt.
Så spørs det hvordan beina blir på ukens løpeøkter!

2 kommentarer:

  1. Det er jo helt utrolig at man kan veksle mellom ski og løping her i området langt ut i april. Fortsatt er det ifølge HP godt skiføre i lysløypa, selv har jeg jo gått rekordlite på ski i vinter. Men nå begynner det så smått å hjelpe på med snøtining også. Jeg vil ha vår! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå lengter jeg etter å kunne løpe i skogen, kjenne det myke underlaget og alle de gode luktene.

      Slett