tirsdag 19. februar 2013

Treningsturer

Denne helgen ble det skikkelige treningsturer på hytta. Jeg ønsket meg jo en litt lang som trening før Ingalåmi. Utstyrt med Runkeeper for å måle avstanden dro vi avgårde. Når vi går på ski foregår det slik: Bjarne og Boy fyker avgårde i 100, jeg kommer halsende etter. B og B snur og kommer tilbake, vi utveksler noen ord og så fyker Bene avgårde igjen. Og slik går nå kilometerne. Bjarne synes det er ganske kjølig, jeg svetter så jeg er helt våt på ryggen... Og det går opp og det går ned. Men jeg holdt 26.3 km denne gangen, vi kom bort i birkebeinerløypa og via Nordseter parkeringsplass tilbake. Det gikk greit og formen var bra. Neste dag kjente jeg at det kom til å bli litt tungt, kroppen sa fra den hadde fått kjørt seg litt dagen før. Men turen ble faktisk litt lengre: 28,3 km. Men jeg må innrømme at de siste 4 km overtok jeg Boy og fikk god hjelp tilbake. Vi var litt slitne begge to, og da passer vi bra sammen. Jeg får litt hjelp, og han løper ikke altfor fort.
Mandag kjente jeg at lårene var tunge og stinne av trening. Det ble derfor ingen løping, bare en styrkeøkt for overkroppen. Men i dag har jeg trent styrke for beina. I morgen er jeg klar for løpetur igen, denne gangen må jeg krype over 20 km. Tankene mine går til de som løp 50 km på Bislet lørdag, det høres ut som en fantastisk prestasjon og jeg er ikke helt der. Enda....  
Torsdag bærer det til fjells igjen og da blir det atter harde skiturer regner jeg med.

1 kommentar:

  1. Bildene fra Nordseter er så fine, utrolig vakkert vinterlandskap! Regner med at dere koser dere der nå.
    Morsomt å lese beskrivelsen av hvordan de to B-ene fyker fram og tilbake i løypa. Det gjorde HP og Bamse også da det var HP som hadde Bamse på den ene skituren jeg har vært med på i vinter. I dag blir det fottur på traktorveier i skogen for Bamse og meg.

    SvarSlett