mandag 11. februar 2013

Fantastisk flott på fjellet! Men hvor i all verden er vannpumpa?

 Det var fantastisk flott på fjellet nå, mer enn nok snø, passe kaldt og ingen vind.
Men, og det er et stort men, da vi kom opp fredag kveld var vannpumpa helt nedsnødd! Hvor var anvisningspinnen? "Ikke noe problem" sa jeg, vi vet jo hvor den ligger. Bjarne kom mismodig tilbake og sa han ga opp for i kveld. Da måtte jeg jo prøve, kjekk som jeg var. Men når hele området er hvitt og flatt....
Jo, vi vet jo hvor pumpa er, eller? Det gjorde vi visst ikke, i hvert fall fant vi den ikke. Etter leting både fredag, lørdag og søndag, neglesprett og utlåmodighet, var den fremdeles som sunket i... snøen. Dermed måtte vi smelte snø. Og det gikk da utrolig greit, hadde til og med en bøtte for mye da vi reiste hjem søndag. Den satte vi i kjelleren til neste helg. Bjarne skal ha vinterferie i 2 uker og jeg skal være der i helgen og noen ekstra dager, kjekt å ha vann. Smeltet snø drikker man jo ikke og det er langt å bære vann.
Lørdag våknet vi til nesten -20 grader. Heldigvis var det vindstille og solen stakk fram slik at det utpå dagen absolutt var mulig å gå seg en skitur uten å fryse ihjel. Med Lungplus la jeg trøstig i veg. Må si jeg er veldig overrasket over denne lille dingsen, den gjør det utrolig greit å puste i kulda.
I dag er jeg klar for løpetur igjen, riktignok bare èn økt. Litt vel kaldt i dag tidlig: -17. Da er det fram med Lungplus igjen!

2 kommentarer:

  1. Vannpumpetyven boltrer seg på Nordseter! ;)
    Smelting av snø er jo en omstendelig prosess, da - må mye snø til for at det skal bli en del vann. Men det er vel nok å ta av der. Får håpe den dukker opp etter hvert! :)

    SvarSlett
  2. Litt tungvint ja, men vi får lete videre til helgen. Virker imidlertid litt håpløpst når alt er helt hvitt og flatt!

    SvarSlett