torsdag 27. januar 2011

Forkjølet




Etter å ha følt meg i dårlig form i 2 uker brøt endelig forkjølelsen ut. Det føles egentlig som en befrielse fordi jeg tenker at det er noe som må ut og at jeg blir mye bedre etterpå. Som en renselsesprosess på en måte.


Etter en middelmådig treningsuke i forrige uke stilte jeg nå likevel til start i karusell-løpet i Fetsund. Hele 9,5 km skulle løpes på glatt føre. Kjente egentlig med en gang jeg begynte oppvarmingen at dette kom til å bli hardt for akilles og legg, men måtte jo selvsagt kjøre løpet ut likevel. Valgte orienteringssko med pigger som jo ikke har demping, men gode pigger. Sarva piggskoene mine er minst et nr for store og jeg synes derfor de blir tunge og klumpete og lite egnet til konkurranser. Mange løp med vanlige terrengsko og det gikk fint, det var kun et par stykker jeg hørte hadde falt, men selv blir jeg litt usikker på glatt føre og dermed litt vel forsiktig. Det er jo dumt i en konkurranse! Kom nå gjennom løypa uten knall og fall og det gikk noenlunde greit. Men jeg klarte ikke å få opp tempoet, kroppen og pusten ville liksom ikke. Vel,vel, jeg vant klassen min og ble totalt nr 5 av 14 damer. Men da jeg sjekket med tiden jeg løp på i 2006 løp jeg nå 8 minutter dårligere.... Hm, ikke spesielt oppmuntrende! Løypa er riktignok litt lagt om, men jeg tror den likevel er like lang og med noenlunde samme utfordringer.


Vel,vel kringlestykket til Bjørg Guri smakte fortreffelig etterpå og det var hyggelig med en skravlestund.


Søndag fikk jeg meg en skitur til bommen i Gjerdrum fra Tærud. Siden min samboer lå syk på sofaen hjemme og ikke kunne bli med, hadde han smurt skiene mine etter alle kunstens regler. De var likevel bakglatte da det nok var mildere enn han beregnet. Heldigvis møtte jeg Runneren Sverre Gjermstad som var barmhjertig og lånte meg litt klister. Etter det gikk turen mye bedre og hjemover gikk det så fint som bare det!
Bildet til høyre er fra kaffestunden på Østersund skole etter løpet. Bildet til venstre er fra mandag kveld hvor jeg var i Lillestrøm Kultursenter og hørte på Dag Otto Lauritzen i en samling for syklister. Det var Raumerrittet som stod som arrangør og Raumerrytterne ble presentert. Den eneste jenta på bildet er Miriam Bjørnsrud som er barnebarnet til Bjarne. Hun har byttet klubb og satser stort som syklist i årene framover. Sønnen til Ingrid Kristiansen, Sondre, er også med. Det var en artig kveld med et lite avbrekk fra alt som har med løping.
Men søndag skal jeg på seminar med Grete Waitz på Bislet og det gleder jeg meg veldig til!
Foreløpig ligger jeg på sofaen og nyser, hoster og sover.

2 kommentarer: