søndag 3. oktober 2010

Gul-løypa om høsten


I går ble det en tur i den lange gul-løypa på meg. Bjarne løp den korte siden han var litt redd for å overbelaste foten han vrikket for 14 dager siden. Løypa var litt gjørmete og våt her og der, men det var helt greit å løpe. Super løpetemperatur og været var bra. Merker imidlertid at det er kaldere å bli våt på beina om høsten enn om sommeren. Med ullsokker går det nå greit likevel, man holder ut et par timer. Terreng asics skoene mine er jeg kjempe fornøyd med.
Den største utfordringen i denne løypa synes jeg er balanseringen over dette gjørmevannet det er bildet av her. Noen har laget en super overgang hvor det går an å balansere, men bare tanken på hva som skjer dersom jeg mister balansen her får meg til å bli ustø! For det første er det ganske dypt her og for det andre er det et skikkelig illeluktende gjørmehull. Blæh. Det pleier nå heldigvis å gå bra. Var verre sist jeg løp der - da stod stigen under vann.
Turen var fin den, brukte 2 timer og det gikk sånn passe fort. En bra oppladning til festen på kvelden:årsfest og 20 års jubileum for Romerike Runners. Bortimot 60 glade og festkledde trimmere. Vi spiste, hørte på taler, sang og skravlet i flere timer før vi kaste oss ut på dansegulvet. Var temmelig sårbeint da jeg gikk hjem, Runnere sitter ikke mye rolig når det spilles opp til dans! Med Vidars som trofaste musikere er det alltid moro å danse.
I dag er jeg ganske sliten. Bjarne har reist på hytta med diverse varer for vinteren og jeg skal til Mona W. på middag i kveld. Tror jeg får ta en liten avslapping først.

2 kommentarer:

  1. Nå er det vått oppe i skogen, ja! Jeg gikk en tur i dag, og sokkene mine kunne jeg vri opp da jeg kom hjem. Men deilig var det, i regntøy og sydvest! Det er en utrolig lur innretning - holder meg helt tørr på hode uten at det blir så tett og klamt som regnhetta. Men om den fungerer til løping, vet jeg ikke... :)

    SvarSlett
  2. Hm,ja en sydvest har jeg skjønt er tingen. Har mobbet Bjarne litt for hans, men ser at det funker! Men ikke til løping, da er det heller ikke så farlig om man blir litt våt

    SvarSlett