søndag 31. oktober 2010

Lørenskog halvmaraton


Så er Lørenskog halvmaraton historie. Det var et tungt løp, vind, regn og gjørmete skogsparti. Vi startet sammen: Jan-Sverre, Marit K. og jeg, alle fra Romerike Runners. Syntes det gikk ganske greit den første runden, vi holdt sammen og var ved godt mot. Motvind og gjørme gjorde det ekstra tungt selvsagt, men det gikk likevel greit å starte på den andre runden. Da ble jeg servet med blåbærsaft på flaske av Bjarne. Det funker ikke for meg å drikke av disse plastbegrene som bare krøller seg i hånda. Marit ble lenger og lenger bak nå. Jan-Sverre forøkte nok å få henne med seg og ble dermed også litt bak. Dette oppmuntret meg til å gasse litt på, følte jeg hadde litt å gi faktisk. Men over brua ved Fjellhamar begynte det å butte. Merket at Jan-Sverre kom nærmere og nærmere og ventet bare på rykket. Det kom etter passerte 20 km, da bare galloperte han forbi. Snakk om frekkhet, der hadde jeg ligget foran i 10 km og dratt og så bare fyker han forbi! Men akk, slik er det i konkurranser, en hver er seg selv nærmest! Over den siste sletta hadde jeg bare lyst til å begynne å gå, måtte hele tiden kjempe mot de negative tankene. Beina var stive og hele kroppen var sliten, helt umulig å øke tempoet. Deilig å være i mål, få litt drikke, skifte og spise en banan. Alltid hyggelig å slå av en prat med løpevenner, en vaffel og kaffe gjorde heller ikke vondt. Tiden ble 1.49.18, 3 sekunder bedre enn i fjor. Jeg er litt skuffet over ikke å ha klart å forbedre tiden enda litt mer fra i fjor, men det var nok de tunge forholdene som var årsaken til det. Jan-Sverre slo meg med 24 sekunder, Marit kom 3 min bak meg. Så totalt sett er jeg svært så fornøyd.
Etterpå var det godt å komme hjem i dusjen og 1/2 times hvil før vi dro til noen venner på vorspiel. Der bød Jan-Sverre på Chablis, jeg er tross alt dronningen av Chablis og siden han slår meg er det bare rett og rimelig at han byr på denne herlige drikken!
Så bar det ned til Lillestrøm til middag og dans ut i de små timer. Må innrømme jeg var ganske gåen da vi gikk hjemover. Godt med en rolig og avslappende dag i dag med middagsgjester.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar