mandag 17. mai 2010

På ski i helgen og i skogen 17.mai!


På det første bildet er jeg på fjellet og går på ski! Helt utrolig hvor mye snø det er igjen på fjellet. De første dagene var det 0 grader om morgenen, men deretter ble det mildere om natten og merkbart mer råtten snø. Men der løypene har vært kjørt opp i hele vinter var det supert å gå på ski. Litt trått og tregt og dermed ikke den store glien, men vi sank ikke gjennom. Dermed ble det noen mil på ski i kosetempo.
Fredag skulle vi prøve oss på en løpetur etter 3 timer på ski. Det var kjempe tungt å løpe på en gjørmete veg som stedvis var dekket av is og snø, en skikkelig nedtur! Beina føltes som blylodd og det var ingen god løpsfølelse. Det ble derfor med den løpeturen i helgen, vi tok oss fram på ski de neste dagene.
Men nå er det jammen nok med skigåing og de skal pakkes bort for sommeren.
Greit å komme hjem til grønne plener og mer løpevennlig terreng.
Det andre bildet viser slik jeg tilbrakte 17.mai: på løpetur i skogen! Frøya, Tor og jeg løp den "lange, gule" som vi kaller den: en merket løype fra Tæruddalen. Det gikk i rolig tempo og vi brukte 2 timer. Litt vått og møkkete, slik jeg liker det. Det var mildt og fint og ikke regnet det heller.

På veg til startstedet møtte vi mange festkledde mennesker. Må innrømme at det er litt merkelig å stikke til skogs en slik dag, men utrolig deilig! Har hatt så mange intense 17.mai med jobbing på skolen og løping etter barn i tog for å ta bilder at det var godt å gjøre noe helt annet for en gangs skyld. Kommer vel flere 17. mai fremover tenker jeg med anledning til å gå i tog igjen. Etter hvert blir det kanskje barnebarn også, så da synes jeg sikkert det er moro å gå i tog igjen.
Nå er det snart på tide å pynte seg litt for å gå bort til noen venner i kveld. I morgen kommer en ny trenings- og jobbedag!
Fortsatt god 17.mai!

3 kommentarer:

  1. Neste år tror jeg at jeg skal lære av deg, den mest fornuftige 17. maifeiringen jeg har hørt om hittil! :)

    SvarSlett
  2. Du, jeg synes det høres ut som en perfekt 17. mai! :)

    SvarSlett
  3. For meg var det i hvert fall helt vidunderlig! Frister absolutt til gjentakelse

    SvarSlett