søndag 23. mai 2010

Langtur i skogen


I dag har jeg fått en fin, lang tur i skogen. Den såkalte "lange, gule" fra Tæruddalen. Nydelig vær, varmt og godt og helt supert å løpe. Siden samboeren min var forkjølet og ikke orket å løpe i dag, ble det en tur alene. Litt uvant, jeg har blitt vant til å ha selskap på de fleste løpeturene nå for tiden. Før løp jeg alltid alene og det gikk greit det også. Fordelen med å løpe alene er at tankene får fritt spillerom og jeg har alltid løst en del problemer eller fått ideer til å løse ting eller hvordan saker skal gjøres.
Jeg gleder meg til å kjøpe en ny pulsklokke med gps slik at jeg kan få målt de distansene jeg løper. Denne turen har vi antatt er ca 1-17 km, men det har vært ymse målinger som tilsier at turen ikke er fullt så lang. Det er imidlertid terreng som tilsier at det ikke går så fort, myrer, litt kronglete stier innimellom og balansering over møkkhull.
Denne uka har ellers bestått av lett løpetur på tirsdag klatring og rulleski på onsdag, styrketrening på fredag og konkurranse på torsdag. Dette var UKI karusellen med 6 km på veg/sti. Jeg løp på 27.35 og det var nesten ett minutt fortere enn i fjor, hvilket jeg er kjempe fornøyd med! Klasseseier ble det også -skal ikke nevne hvor mange det var i klassen... he, he, men må jo nevne at jeg ikke var helt alene. Det viktigste er at jeg forbedret tiden fra i fjor og i det hele tatt har jeg ikke løpt den løypa så fort. Jeg føler jeg har blitt flinkere til å presse meg og har enda litt å gå på der.
I morgen håper jeg på noenlunde fint vær og langtur i skogen med matpakka, ikke løping altså. Må lade opp til bedriftskarusellen på tirsdag. Der skal vi løpe nesten samme løype som i UKI karusellen torsdag, men bare 4 km. Her er det adskillig flere konkurrenter og verre å få til en bra plassering, men håpet er også her å forbedre min egen tid!
Ellers har vi gjort noe helt annet i kveld: ruslet en tur til Lillestrøm og tok pizza og øl på Peppes. En fin avslutning på en ganske rolig søndag.

4 kommentarer:

  1. Høres ut som en deilig søndag! Og i dag er du på langtur da? Jeg skal prøve å få en liten tur i kveldinga, men først skal JE og jeg lage bordkort til konfirmasjonen. Gult og sot (altså LSK-farger...) Blir sikkert kjempefine! :)

    SvarSlett
  2. Gult og sot??? He he, - sort! :)

    SvarSlett
  3. Det ble en tur på beina i dag, nøt medbrat på Bjønnåsen, deretter til Marikollen og videre til Sandbekken hvor bilen stod. En flott søndag! Bordkortene blir stilige tenker jeg!

    SvarSlett
  4. Og jeg mente selvsagt medbrakt. Leit med den trykkleifen som sniker seg inn over alt!

    SvarSlett