mandag 13. januar 2014

Treningseffekt av skigåing


Jeg har tidligere følt at det ikke er skikkelig trening for meg å gå på ski. Det har vært fordi jeg kjente at jeg hadde for dårlig skiteknikk og gikk for sakte. Nå har dette bedret seg og jeg føler at det å gå 3 mil på ski gir skikkelig treningseffekt. Men plutselig kommer det jenter som suser forbi meg i skisporet! Hm, blir min treningseffekt dårligere av det? Nei, det gjør det absolutt ikke. Uansett er det moro å kjenne at jeg går bedre på ski, teknikken er mye bedre selv om farten nødvendigvis ikke er så stor i forhold til de som er mye sterkere og bedre enn meg. Det viktigste er at jeg selv føler at det gir en god treningseffekt. Jeg synes det er moro å gå på ski og dessuten er det en fin avveksling til løpingen om vinteren. Tror det er godt for kroppen med denne variasjonen.
Og i helgen var vi på hytta og der er det som bildene viser mye snø! Men litt i kaldeste laget: -19 på søndag morgen. Siden skituren på lørdag var både lang og hard, ble det ingen tur på søndag. Greit med en hviledag for denne uken blir det langtur (løping)på tirsdag. Hvis ikke kulda er altfor plagsom da. Må tenke opptrapping til sommerens langløp.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar