torsdag 2. mai 2013

Jentetur



1.mai var det tid for løpetur i skogen. Dvs det ble mest på grusveger, Lille Losbyrunden går på grusveger i Østmarka, men en strekning går i terrenget. Og du verden så herlig det var å løpe i skogen igjen! Det har blitt nok asfaltbanking i løpet av vinteren så nå er det godt å kjenne myk skogbunn under føttene.  Denne gangen løp jeg med sekk. Jeg trives godt med det, synes det er enklere å supe i seg en slurk ofte enn å bale med flaskene. Dessuten sitter sekken veldig godt, drikkebeltene har en tendens til å forskyve seg eller løsne i strammingen. Det var Helen, Liv og jeg som var på tur. Og så Boy da, han er med på jenteturene og synes det er helt ok så lenge Bjarne foretrekker å sykle uten ham.
Denne runden er på 14,6 km og det var passe denne gangen siden jeg skal løpe Råskinnet på lørdag. Men nå bør jeg snart komme meg opp i langturer på over 2 mil! Det er imidlertid ikke så lett når det er tett med konkurranser, jeg må klare å restituere mellom slagene. Neste uke er det bare UKI karusellen så da blir det nok mulighet for en skikkelig langtur!

2 kommentarer:

  1. Å ja, det er deilig i skogen nå! Jeg løper jo ikke, men går nesten daglig med Bamse. Det er jo ikke så veldig vått heller, siden våren er så tørr!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har jo alltid gått mye i skogen med hundene mine, men nå blir det mest løping. Uansett er det utrolig deilig, spesielt om våren!

      Slett