onsdag 8. mai 2013

Mye trening

Dagen etter Råskinnet hadde jeg egentlig tenkt å ta det med ro. Men noen av mine løpevenner hadde utsatt løpeturen fra lørdag til søndag - fordi det var så dårlig vær! Har du hørt-går det an da? Finnes vel ikke dårlig løpevær! Men uansett, det var veldig fristende og være med. Dessuten ble jeg nærmest dyttet ut av Bjarne. Selv skulle han sykle så enten er han veldig interessert i at jeg skal få mest mulig trening fram mot birkebeineren og skogsmaraton, eller han tenkte på at Boy også trengte trim. Jeg velger å tro grunnen var den første....
Det ble i hvert fall en fin tur: solen skinte, det var fint i skogen og selskapet var hyggelig. Selvsagt er det mye hyggeligere å løpe når solen skinner og det er bra temperatur. Men jeg er ingen solskinnsløper, så er turen bestemt, blir det løpetur uansett!
Vi løp den mye omtalte "skolemesteren". Det er en fryktelig bratt (og lang) bakke i Østmarka som det går forskjellige sagn om. Enten at skolemesteren i Rælingen gikk denne vegen fra Rælingen til Losby for å holde skole der, eller at han omkom akkurat her. Tungt er det i hvert fall å løpe her så vi kommer opp i ulik takt.Foruten at det var litt is enkelte steder, var det veldig fint å løpe i marka nå. Turen ble på 13,3 km
Mandag var det Runners trening og tirsdag var damene jammen klare for langtur igjen! Og jeg måtte selvsagt være med. Vi løp atter en gang opp skolemesteren, men en litt annen veg før og etter. Turen ble 1 km kortere enn sist og været var like bra. Denne gangen løp vi til og med i kortermet, en fantastisk følelse!
I dag skal jeg ikke løpe, - men i morgen er det UKI karusell! Og lørdag er jeg klar for ny langtur.
Lurer på om mange slike halvlange turer gjør samme nytten som de veldig lange jeg løp i fjor? Blir ikke fullt så sliten og kommer meg fortere. Tiden vil vise....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar