mandag 26. november 2012

Ferie i vinterland!



Ferien startet med vinter, men etter tre dager kom regnet, tåka og vinden. Da var det ikke fullt så hyggelig å være ute i skiløypene. Etter å ha lest ut medbragt lesestoff, måtte jeg ty til hyttas rikholdige lager overtatt etter tidligere eiere. Og da ble det krim av Sue Grafton.  Lett og fornøyelig lesing.
Men vi fikk noen fine skiturer også da, se bare på det nederste bildet! Løypekjørerne i Sjusjøen/Nordseter området gjør en fantastisk jobb. Vi er så heldige å ha løypene 30 meter fra hytteveggen og disse ble kjørt tidlig om morgenen, ja sant å si før vi hadde stått opp! Ikke noe problem å tilbakelegge noen mil her - dersom været ellers gjør det mulig. Jeg har hittil enda ikke klart å beherske skiteknikk på en tilfredsstillende måte. Selv etter to teknikk-kurs og Bjarnes stadige påminnelser, får jeg det ikke skikkelig til. Denne ferien ble boka til Thomas Alsgaard studert nøye og etter litt tørrtrening på stuegulvet var jeg klar til nye forsøk. Og denne gangen syntes jeg at jeg kom et skritt nærmere riktig utførelse! Når jeg i tillegg gikk til det alvorlige skritt å bestille nye ski, ble innsatsen og iveren om mulig enda større. Skal bli spennende med nye ski, de skal hentes lille julaften. Jeg prøver en av de mange Sport1 butikkene i Lillehammer denne gangen, kanskje de kan gi meg et bra par.  Gleder meg som et barn til disse skal prøve i julen! Jeg har latt meg lokke til å bli med på Inga låmi i mars. Der har jeg deltatt 9 ganger tidligere, men etter noen års opphold er jeg nå klar for nytt forsøk. Og når jeg bestemmer meg for noe, går jeg inn for det med liv og lyst. Så nå må det trenes mer på ski framover.
Ellers blir det jo late dager når vi er på hytta. Litt ekstra godsaker av ymse slag samt litt vin og øl. Men slik skal det være i ferier! Nå er det tilbake til striskjorta og havrelefsa noen uker før det er juleferie.
I kveld er det Runners trening igjen og det blir nok kjempe tungt å sette i gang med løpetrening igjen. Sikkert litt fint også, foreløpig er det bare veger og fint løpevær.

2 kommentarer:

  1. Dette hørtes helt enestående ut! Inga Låmi og nye ski på toppen.... kan det bli bedre?? ;-) Jeg vurderer å spenne på meg skiene i dag for en liiiiiten tur men jeg vet ikke om jeg rekker; ryktene sier nemlig at det er mulig å gå ski i Nordmarka nå....

    SvarSlett
    Svar
    1. Nye ski gir jo litt inspirasjon i seg selv! Ser på nettsidene til skiforeningen at det er spor enkelte steder, så det er bare å hive seg ut i det!

      Slett