onsdag 22. februar 2012

Ny genser



I forrige uke gikk jeg en tur innom Løplabbet. Jeg visste det var salg der og sjansen for at jeg kom tomhendt ut var ganske minimal. Når det atpåtil var 50% på den Sporthill genseren jeg hadde veldig lyst på, sa det seg selv at fristelsen ble for stor! Dette er en litt tykk genser som kan brukes som ytterplagg, lett vannavstøtende og vindtett. Den ble testet på fjellet sist helg. Dog turte jeg ikke legge ut på langtur med den sisten det blåste noe aldeles forferdelig, men turen opp og ned til hytta gikk fint. Videre ble den testet på to løpeturer mandag og innfridde absolutt forventningene. Med en tynn ullgenser under fungerte den helt perfekt. Noe nytt løpetøy må man jo unne seg av og til!

Denne uken har treningen som vanlig fulgt mønsteret jeg har brukt etter jul. Dog ble ikke langturen tirsdag så lang som sist uke, det ble kontrollerte 12.6 km, akkurat passe en hverdagsettermiddag i februar. Styrkeøktene og intervallene på Runners har også gått som vanlig. I dag, onsdag, drar jeg imidlertid til fjells og tar et par dager vinterferie. Derfor blir det kun skiturer resten av uka og det er jo fin avveksling.

I ettermiddag skal jeg kose på 2,5 time på toget. Har veldig lyst til å kjøpe en av de nyeste bøkene innen løping til ferielektyre. Kanskje løper jeg ut og kjøper den før jeg drar....

1 kommentar: