torsdag 4. august 2011

Svett løpetur





Onsdag hadde jeg bestemt meg for en lang løpetur i Østmarka. Startet hjemmefra og løp opp bak Furukollen, videre mot Blystadlia og til Marikollen. Der fant jeg ut at jeg skulle løpe til Bjønnåsen. Visste at det var mye oppover, men jammen var det en lang strekning! 2 km med stort sett jevn stigning er slitsomt! Stoppet for å ta et bilde mot Marikollen og Øyeren (bilde nr 2), men da ble beina raskt fulle av mygg! Det var bare å komme seg videre. Det var masse villbringebær undervegs så det var bare å hive innpå. Synd det ikke var bærplukking som var dagens program, men det det var det ikke tid til denne gangen. Til slutt var jeg på toppen av Bjønnåsen og kunne nyte utsikten (bilde nr 1). Vanligvis kan man se helt til Holmenkollen her i fra, men nå lå det en varmedis som hindret denne utsikten. Fin var den i alle fall. En dame hadde tydeligvis løpt før meg og skrevet i boka der oppe at det var varmt. Jeg måtte tilføye at det også var mye mygg.

Vegen ned går på andre siden mot Åmodtdammen. Denne bakken er kortere, men brattere. Var glad jeg skulle ned her... Men jammen kom det en mann opp! Han var ikke tilsnakkendes, pustet tungt og hadde propper i ørene, så litt vill ut i blikket. Helt tydelig en konkurransemann.

Fikk meg et kjapt bad i Åmodtdammen - årets første! Det var utrolig godt siden jeg var fryktelig svett. Så var det å forte seg hjem siden jeg var bedt bort på middag til en venninne. Måtte løpe litt på veg siste biten og kjente at jeg var ganske sliten. Det ble en 2 timers tur, men bare 12 km! Utrolig bratt og kronglete på disse kanter. Tenker at det likevel er fin trening mot birkebeinerløpet.

Syklet til min venninne etterpå og fikk en bedre middag - samt vin. En herlig sommerkveld - yes, jeg vil ha flere slike! Men allerede i morgen er det spådd regn, så svært lenge var ikke Adam i paradis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar