søndag 28. august 2011

En rolig helg

Denne helgen har vi vært på hytta nok en gang. Vi simpelten elsker å være der begge to og drar avgårde så ofte vi kan. Denne gangen var det for å se på birkebeinerrittet. Bjarne stod over i fjor etter å ha frosset veldig året før, og denne gangen hadde han ikke meldt seg på i det hele tatt.
Det ene barnebarnet hans med kjæreste var med oppover, men de skulle stå i Håkonshall hele dagen så vi to og hundene kjørte bort til Elgåsen for å se på. Selv om de sa på radioen at det ikke var så ille i år som i fjor, så rytterne ganske klinete ut. En del hadde problemer med brillene sine og andre med gir og bremser. Inni mellom hørte vi stygge lyder fra syklene.
Det var i hvert fall veldig deilig å se på alle som slet og stå der og ha det tørt og varmt selv. Imponerende innsats! Men frister ikke for mitt vedkommende! Jeg har vært med to ganger, i 2007 og 2008 og da var det strålende flotte forhold. Siste gangen klarte jeg imidlertid ikke merket i birkebeinerløpet og da fant jeg ut at sykling ikke er noe for meg.
Forøvrig ble det lite løping denne helgen. Etter å ha stått og sett på syklistene i flere timer var det godt å komme tilbake på hytta og ha det tørt og varmt. Da ble jeg såpass søvnig at det ikke fristet å gå ut igjen for å ta en løpetur. Men søndag syntes jeg at jeg måtte ut en tur, så da ble det en løpetur på grusvegen mot Elgåsen, 10 km tur-retur. En grei og rolig løpetur slik at ikke skroget skal sovne helt. Må jo holde koken fram mot birken om 3 uker!
I morgen blir det løpetur i arbeidstiden med gutta og på kvelden er det Runners trening. Etter det styremøte i Runners.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar