mandag 15. august 2011

Tur til Preikestolen







Denne helgen var søsteren min og jeg i Stavanger. Hovedmålet var å gå til Preikestolen.

Fredagen tilbrakte vi i gågata i Stavanger, der er det noen herlige butikker med litt spesielle klær som hadde 70% avslag sist vi var der, og jammen hadde de det nå også! Da må man jo benytte anledningen. Dessuten finner jeg ofte sko i denne byen og det er noe sjelden jeg kjøper - annet enn joggesko! Denne gangen endte jeg opp med to par og ble kjempe fornøyd!

Lørdagen opprant med nydelig vær og var ypperlig for denne typen utfart.

Det er utrolig mye folk som går denne turen, men så er det også veldig tilrettelagt for turister. Det er bygget "gangveg" med gjerde på et litt luftig sted og også over myrene. Så her kommer man fint tørrskodd opp. Men du verden så mye rart folk går med! Både når det gjelder skotøy og vesker og bæreposer. Jeg tror ikke alle helt vet hva som venter dem, og da blir nok turen litt mer anstrendende enn strengt tatt nødvendig.

Vi hadde en fin tur der vi gikk i køen. Dette skulle være en rolig tur og ingen treningstur, så vi gikk veldig pent og rolig (i hvert fall synes jeg det, tror ikke søstern var helt enig!), tok pause undervegs og tok litt bilder. Vel oppe blåste det utrolig mye, men det var ikke kaldt. Vi fikk oss litt mat i en lun krok før vi vandret ned igjen.

Tilbake på hotellrommet vanket belønningen som dere ser på bildet!

Været på søndag var slett ikke like bra, og vi var glade for at det ikke var denne dagen vi skulle gå. Kunne nok bli temmelig glatt på steinene og leit og gå nedover tenker jeg.

I dag er jeg klar for løping igjen, og det blir løping i arbeidstiden med en kollega!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar