torsdag 1. september 2011

Våt tur



Onsdag ble det løping i den lange, gule løypa fra Tærud. Marit, Helen, Jan Sverre og jeg. Etter løpeturen måtte hanen i kurven ta bilde av oss damene.

At man blir våt og møkkete når man løper i skogen, det er greit, vi er forberedt på det. Da vi startet turen var det sol og varmt, så vi løp jo alle i t-skjorte. Men etter å ha løpt ca 45 min kom regnet. Og det kom skikkelig! Og haggel! Fy så våte og kalde vi ble! Armene ble så stive at det føltes som de skulle brekke. Skolissa til Marit gikk opp og hun klarte ikke å få knyttet det skikkelig. Jan Sverre var smart og hadde langermet genser. I tillegg fryser ikke han så lett, så han frøs ikke slik som vi damene. Dermed måtte han knytte lissa til Marit. Skulle jo egentlig bare mangle når han var så heldig å få løpe med 3 damer. Ikke at jeg tror han visste hva han bega seg ut på....

Turen tok ikke noe særlig lengre tid enn vi pleier, 2 timer og 15 min er ikke så verst på denne krevende turen. Dessuten er det fin trening til birken!

I dag, torsdag, var det intervall på Runners trening. I morgen tror jeg det bare blir UiO fest og ikke trening i det hele tatt. Men lørdag er vi klare til å løpe "skolemesteren" i Østmarka. Kanskje bør jeg snart hvile meg litt i form.... til uka er det tre konkurranser: RBIR tirsdag 4 km, UKI torsdag 8,5 km og Lørenskogløpet lørdag 10 km. Er jeg i form til birken da tro?

4 kommentarer:

  1. Virkelig bra altså; håper Birken ikke blir like våt.... ;-) Hvilken pulje starter du i? Kanskje vi ses?? ;-)

    SvarSlett
  2. Hei Silja: ja, vi får håpe det tørker ut før Birken! Jeg og tre andre jenter fra Runners starter i pulje 13. Huff og huff for et pes det blir! Når starter du?

    SvarSlett
  3. Du har helt rett: huff of huff for et pes det blir!!! Jeg starter i pulje 12 hvis jeg ikke feiger ut og velger en startpulje lenger bak.... I 2009 løp jeg på ~1:53min (tror jeg) og selv om løypa vistnok er litt endret siden den gangen så må jeg vel kalkulere med ca samme sluttid. Pulje 12 (tid 1:49:30) er kun får å sette press på meg selv ;-)

    SvarSlett
  4. Wow, det var jo en kjempe bra tid! Vi har også meldt oss på i en pulje hvor vi får et ekstra press.... Jaja, vi får bare stå på det vi orker

    SvarSlett