torsdag 26. mai 2011

Langtur i Tæruddalen


















I går var jeg så kjekk at jeg inviterte min kjære med på en lang skogtur i den såkalte "gul-løypa" fra Tæruddalen. Det ville i så fall bli min 5. treningsøkt den uka, inklusiv løpskonkurransen på tirsdag kveld. Han varslet imidlertid at nå skulle det bli en hard tur, nå måtte vi se å komme i gang med hardkjøret og trene skikkelig. Litt bange anelser fikk jeg jo, men trodde ikke det skulle bli SÅ tungt å henge med. Jeg ble skikkelig andpusten og beina ble tunge. Sulten ble jeg også, den god morgen joghurten jeg spiste før jeg dro fra jobb holdt ikke turen ut. Så Bjarne måtte stadig vente på meg. På bildet ser du at jeg benyttet anledningen da det skulle tas bilder til å ta en ørliten pust i bakken! Det må sies at denne løypa ikke er spesielt lettløpt. Det er mye stier, myrer og eller våte partier. Så selv om løypa er knappe 14 km bruker vi gjennomsnitlig nesten to timer. I går ble det 13,6 km på 1,56. I fjor kom vi vel under 1,50 så det var jo ikke så aller verst med tanke på at det var årets første langtur!

Du verden hvor godt det var å komme seg hjem i dusjen, synke ned i sofaen med middag, farris og rødvin. Sov godt gjorde jeg også i natt!

Tror økta med Runners i kveld vil bli ganske rolig. I morgen blir det helt treningsfri, jeg lover!

2 kommentarer:

  1. Jasså, så Bjarne begynner å komme i form. På tide å komme i gang og få testa meg mot'n. Jeg løp 2 minutter på mølla i går (det må kalles forsiktig gjenopptrening!)

    SvarSlett
  2. Han har jo satset mest på sykling de siste årene, men nå tror jeg løpelysten har økt betraktelig!

    SvarSlett