mandag 26. januar 2015

Skiføre

Siden jeg har meldt meg på Fredagsbirken må jeg jo ha noen mil i beina på ski. Samtidig tenker jeg på vårens/sommerens løp og tenker at jeg må ha flest mulig mil i løpebeina. Ikke så lett å få til nok av begge deler!
Denne helgen (som forrige helg) var vi sosiale på lørdag kveld. Vi får likevel til en treningstur på lørdag formiddag. Sist helg ble det løpetur, denne lørdagen ble det skitur. Ikke det beste skiføret akkurat med +2 og regn i lufta! Bjarne har zeroski og selv de iset. Vi brukte vel omtrent en halv time på de to første kilometerne. Måtte smøre to ganger og først da hjalp det på feste, men til gjengjeld iset det. Men det var fin temperatur, nok snø og i det hele tatt en fin dag. På veg hjem byttet vi ski, da hadde vi skrapet av smøringen på mine fordi det var helt håpløst med ising, men da ble det selvsagt ikke feste! Bjarne har jo Boy og får litt drahjelp. Så mer enn 2 mil ble det ikke, da bar det rett hjem til grytene for å gjøre i stand til besøk.
Når vi har hatt besøk på lørdag er vi som regel slitne på søndag etter en litt for sen kveld og det frister ikke å kjøre kroppen hardt denne dagen også. Derfor ble det bare en rusletur. Det er imidlertid godt det også, solen skinte og det var i det hele tatt en flott dag.

Jeg har kjøpt meg nye joggesko for gavekortet jeg fikk fra Yt. Og det forplikter det også! Måtte til G-sport på Byporten for å få tak i de jeg hadde bestemt meg for: Adidas Supernova Glide 6. Ikke alle har str 4 merkelig nok. Føret ute nå er imidlertid piggsko så det spørs om jeg ikke må prøve de på mølla for å få brukt dem så snart som mulig. Er jo moro med nye sko!
I kveld blir det Runners trening, men regner med at jeg må bruke Sarva piggskoene mine. Har ikke lyst til å sette pigger på helt nye Adidas!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar