mandag 19. januar 2015

En oppmuntring

Av og til trenger en løper litt oppmuntring. Noe nytt utstyr pleier da å være midt i blinken. Når man attpåtil kan få dette til uten å gripe dypt i lommeboka virker det enda mer som en vitamininnsprøytning! Og hva passet da bedre enn å få en gavesjekk i posten på nyåret:

https://www.facebook.com/TINE.YT/photos/a.384132807150.166239.281752757150/10152558491002151/?type=1

Jeg ble sponset av YT med et gavekort på 1000,- kr til å kjøpe joggesko for. Så nå får jeg jakte rundt i en G-sport butikk etter egnede, nye løpesko. Ikke den kjedeligst butikkrunden det!
Ellers er det piggsko føre for tiden, både på fortauene og i skogen. På lørdag ble det en løpetur i Østmarka. Forresten overraskende mye snø der så det var ganske tungt. Men likevel piggskoføre mange steder. Selv om piggsko ikke er mitt favorittutstyr, er det helt nødvendig. Kanskje har det en sammenheng med at mine Sarva er ganske tunge og et nr for store. Muligens burde jeg investere i noen nye, men skoene er ikke slitt og de har bra pigger. Da sier min fornuft meg at det ikke kan forsvares å kjøpe nye!

Nytt år betyr å planlegge hvilke løp man skal være med på. Foreløpig har jeg meldt meg på fredagsbirken på ski, Sentrumsløpet og Råskinnet. Birken og Nordmarka Skogsmaraton står for tur og selvsagt blir det deltagelse i både ABIK og UKI karusellen. Da er våren fulltegnet!

4 kommentarer:

  1. hehe, dette med piggsko er som med piggdekk. De slites jo ikke like mye som andre sko/dekk, og de blir gamle og stive lenge før de er nedslitt.

    Jeg har i alle år løpt med ulike varianter piggsko, mest o-sko, men i vinter har jeg brukt brodder - som jeg tidligere har ledd av. De broddene jeg har nå - med solig gummi-innfatning sitter kjempebra på skoene og gir meg mulighet til både/og på turer som går dels i terreng og dels på veg. Tror jeg fortsetter med brodder også senere...

    Ellers var det samme føre i Østmarka som på Sessvollmen ser jeg.

    Broddene jeg bruker ligner på disse:
    http://www.xxl.no/sko/skotilbehor/brodder-og-pigger/nordic-grip-nordic-grip-running-brodder/p/1077476_1_style
    eller disse:
    http://www.xxl.no/sko/skotilbehor/brodder-og-pigger/nordic-grip-nordic-grip-allround-brodder/p/1077475_1_style

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips, Olav. Fint med tips om det som funker!

      Slett