torsdag 2. august 2012

Sykkelkjole og fine løpeturer i Østmarka


I sommer var vi som vanlig noen runder på shopping i Lillehammer. Turen går selvsagt innom birkshopen. Og der stod det et stativ annonsert med "sykkelkjole"! Dette tiltrakk seg selvsagt min oppmerksomhet og kjolen måtte prøves. Den satt som et skudd, var akkurat slik jeg liker at en kjole skal være og ikke var den dyr heller. Da bare MÅTTE jeg kjøpe den. Det har blitt litt moro ut av dette etterpå. Først løpeskjørt og så sykkelkjole. Hva blir det neste? Bare fantasien setter en stopper....
Saken er jo at den vel ikke egner seg til å sykle med, uten padding er den også. Men en super kjole til allsidig bruk er den i hvert fall! Et bilde måtte jo tas, så her står jeg oppstilt!
I går hadde jeg en fin tur i Østmarka. Stiene har tørket opp ør lite grann siden søndag og med mine Salomon gore-tex ble jeg ikke våt denne gangen. På søndag kunne jeg vri sokkene mine. Det var passe løpetemperatur og 12 km gikk forholdsvis greit unna. Kjente at jeg hadde trent styrke på formiddagen, men jeg må jo bare se til å komme i gang igjen etter ferien. Jeg er imidlertid glad jeg ikke er påmeldt Kongsvinger maraton til helgen. Nå legges treningen opp til Nordmarkstraveren 1. september. Jeg har hørt at dette er et ganske hardt løp, så det er bare å lade opp!

2 kommentarer:

  1. Flott bilde; du ser veldig fit og sprek ut (som alltid)!!!

    Er det Salomon som er tingen når det gjelder terreng? Jeg kjøpe et par Asics terrengsko i fjor som jeg "sliter med å få til"; jeg har ingen god løpsfølelse med disse... Salomon føltes veldig klumpete da jeg prøvde dem på oppvarming før trail touren men på selve løpet føltes det mye bedre; så kanskje jeg bare trengte å venne meg litt til dem? Jeg veier derfor litt for og mot i forhold til om jeg ikke bare skal kline til å gå for Salomon....

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Silja! Jeg er helt frelst på Salomon sko. Mine forrige asics terrengsko slet jeg ut på èn sommer. Nettingen oppå fikk hull etter kort tids bruk og gikk etter hvert helt i oppløsning. Salomon har geniale lisser og et annet stoff slik at de tåler mye mer. I tillegg har de en god såle som gir godt feste og de er også lette. Synes ikke de er klumpete i det hele tatt. Gore-tex utgaven veger noe mer så de bruker jeg ikke så ofte.

      Slett