mandag 20. august 2012

Langtur på Nordseter og litt surr

Jeg begynner visst å bli god til å rote litt når jeg løper.... Men jeg henter meg alltid inn igjen og kommer fram dit jeg skal! Og jeg vet alltid hvor jeg er - bare som et forsvar!
I helgen var vi på hytta og da må vi selvsagt ha en langtur på fjellet. Denne gangen var planen å løpe over Melsjøhøgda som vi har gjort noen ganger tidligere. På lørdag hadde det regnet på morgenen og det var tåke. Dermed gikk det som det gjorde: vi tok ikke av riktig fra vegen og havnet på feil sti. Dette oppdaget jeg (som vanlig tidlig), men siden stien var tydelig og bar i riktig retning lot vi det stå til. Så forsvant stien (atter en gang) og det bar ut i myra. Da vi så et vann rett foran oss tok vi en kjapp beslutning om å snu og løpe samme veg tilbake. Vi visste at toppen vi skulle over lå litt skrå til høyre for dette vannet, men det var umulig å se nøyaktig hvor siden tåka lå tett. Så vi la heller inn en ekstra sløyfe på slutten slik at turen ble på drøye 16 km. På kartet så vi etterpå at det hadde vært vanskelig å finne fram siden vi var kommet for langt mot venstre og det var for mye myr.
Når jeg så presterer å løpe feil på stafetten på klubbkvelden til Runners i kveld, da må jeg regne med at det blir slengt noen kommentarer. Jeg løp atpåtil første etappe og la et altfor dårlig grunnlag for de andre. Og atpåtil på hjemmebane, der jeg har løpt hundrevis av ganger før! Skulle ikke tro det var mulig. Heiagjengen som stod like før der vi skulle svinge av hadde hoiet og ropt, men jeg hørte slett ikke at de ropte direkte til meg: løp videre! Jaja, godt det vi ikke tar denne stafetten altfor høytidelig. Etterpå hadde vi det hyggelig med grilling og skravling. Premieutdelingen forbigår jeg i stillhet. Else hadde som vanlig skaffet fine premier.