fredag 23. september 2011

Høst på Nordseter?

Denne helgen skal vi på hytta. Nå er det 3 uker siden jeg var der, og da er savnet der. På bildet ser du vegen fra Nordseter og oppover mot hytta. Det er stigning hit fra du svinger av fra vegen til Lillehammer, og videre oppover er det videre 600 m stigning. Her nytter det ikke å slakke av 5 sek, da ramler du av. Særdeles slitsomt! Har syklet her et par ganger, men det frister IKKE til gjentakelse! Skal jeg sykle foretrekker jeg å sykle over fjellet.
Denne uken har det blitt minimalt med trening. En bitte liten økt i arbeidstiden på mandag, kun 4 km ble tilbakelagt før jeg kastet inn håndkleet og gikk i dusjen! Tirsdag stod jeg over RBIR karusellen, følte ingen trang til å løpe. Jeg var rett og slett gjennomsliten og beina var fremdeles tunge. Onsdag ble det heller ingen trening, men i går ble det 6 x 600 metere på Runners trening. Det gikk ganske greit, selv om flere av oss birkebeinere kjente at beina ikke var helt restituerte. Er i grunnen glad for at jeg ikke skal løpe i Oslo maraton på søndag. Jeg synes 1 uke i mellom er for kort tid, hadde det vært 2 uker kunne jeg ha vurdert det mer seriøst. Det ser ut til å bli et stort arrangement i år og jeg er spent på å høre hvordan det oppleves. Mange Runnere skal enten løpe eller være tilskuere. Vi får kose oss på hytta isteden. Nå skal vi få oppover en ny propanbrenner som skal varme oss til vinteren. Regner med at det blir en løpetur også, hvor lang vil beina styre! Ellers blir det god mat, godt drikke, kanskje en badstue og avslapping. Har fått i hus den nye boka til Anne B. Ragde, så jeg har godt lesestoff!
Startet forresten dagen i dag med styrketrening på Centrum Athletica. Det var armer og overkropp som fikk gjennomgå denne gangen. Satser på å komme skikkelig i gang med styrketreningen til uka.
God helg og lykke til dere som skal løpe på søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar