søndag 10. april 2011

UKI karusell


I går gikk starten på sommerens karuseller. Jeg grudde meg litt fordi jeg har følt at formen ikke er der enda, men egentlig gikk det ganske greit. Dette var UKI karusellen på Jessheim. Jeg hadde en litt hard oppvarming - uten å mene at det skulle bli slik. Løp rett og slett litt feil og bommet på vegen til start. Måtte derfor forte meg tilbake og ankom start 4 minutter før tiden. På den tiden skulle jeg skifte sko og komme meg på plass. Men har jo fått litt erfaring etter hvert så det gikk greit. Siden løpet bare var på 1,5 km var det nok en fordel å være godt oppvarmet. Startet var ganske tøff-bestemte meg for å holde følge med Inger Berntsen som jeg har knivet med en del ganger. Denne gangen måtte hun gi tapt pga kramper, men vi holdt følge en god stund. Damen bak meg på bildet løp i samme klasse som meg, men startet veldig hardt. Rett før denne bakken løp jeg forbi henne og klarte å øke avstanden. 150 meter før mål kom imidlertid Laila Alnes opp på siden min og det skal jo ikke være mulig! Jeg pleier alltid å slå henne, men nå måtte jeg jammen sette inn spurtegenskapene og slo henne med 1 sek. bare! Hun fulgte nemlig opp spurten min så jeg måtte virkelig ta i. Heiagjengen med barna og barnebarna til Bjarne hjalp til så godt de kunne. Det var godt å merke at jeg klarte å spurte. Rett før Laila dukket opp tenkte jeg på at jeg egentlig var ganske sliten og måtte bare se å komme meg inn til mål. Men så er det likevel krefter å hente, det er egentlig ganske moro. Var helt kvalm da jeg kom i mål så det kostet! Men siden løpet var så kort henter en seg jo fort inn igjen.

I dag har det blitt en liten sykkeltur med innlagt kafferast hos Modvar (om Mari-Anne som imidlertid ikke var hjemme)på Losby. Siden jeg ikke har sittet på en sykkel siden tidlig i høst, kommer jeg nok til å kjenne det i rompa i morgen tenker jeg! Da er det 500 metere på Runners. Yes, løpesesongen kan starte!

1 kommentar:

  1. Litt stress før start hører med ;-) Oj, et løp på 1,5 km (og jeg som klager over 5!) - tøft!

    SvarSlett