mandag 25. april 2011

Slutt på påskeferien









Så er det slutt på påskeferien. Det har blitt late dager, men vi har gått på ski hver dag. Riktignok veldig rolig. Føret tilsa ikke noe annet. Det var våt snø, skikkelig klisterføre, og denne smeltet mer og mer for hver dag. På bildet nr 1 ser man hvor mye vann det var rundt hytta. Utrolig at det går bra! Da vi kom opp på lørdag kunne vi gå på ski helt fram til hytta. Søndag uken etter gikk vi på beina ned vegen. Så det er ikke mye snø igjen der oppe nå. Antagelig åpner vegen tidligere i år enn ellers. Fordelen med at påsken er så seint, er at det er større sjanse for at det blir varmt. Og det har det jammen vært! Vi har vært ute i solen hver dag, til og med det å sitte på terrassen var praktfullt.


I dag har jeg løpt i skogen for første gang i år. Og det var kjempe herlig! Dessuten var det slett ikke spesielt vått til å være såpass tidlig på året. Kanskje var det lurt å ha noen late dager med mye avslapping og lite trening. I hvert fall var det slett ikke helt grusomt å løpe i dag. Riktignok tok jeg det ganske rolig- tenkte dessuten på hvor mye mer behagelig det er å løpe i skogen i forhold til på asfalten. Og enda herligere enn intervaller, he, he.


Men hverdagen venter. I morgen er det jobb igjen og på onsdag er det Fjellhamarstafetten. På lørdag er det Råskinnet. Blir spennende å se hvordan det går. Men Olav Engen har beroliget meg med at mine nedadgående resultater har sin naturlige årsak, så jeg bør vel være fornøyd uansett hvordan det går! Vi som trener og holder oss i form er jo dessuten bedre enn gjennomsnittet av befolkningen uansett, det er noe å tenke på.


Dessuten er det en herlig tid vi har foran oss: mange praktfulle løpeturer i skogen er det jeg ser mest fram til!

1 kommentar:

  1. Ja, er det ikke deilig å være tilbake i skogen? Jeg har også gått flere turer allerede. Det er utrolig hvor tørt det er til å være så tidlig. Kjempedeilig!

    SvarSlett