torsdag 1. juli 2010

Langtur midt i uka


I går ble det en skikkelig langtur i skogen. En kompis har lenge lovet å vise meg en lengre tur og det passet for ham i går. Med tanke på min slitne akilles var det ikke helt optimalt, men jeg har jo ikke vett på å si nei...
Denne løypa er en forlengelse av den lange gule som vi pleier å løpe på lørdager og blir kalt den blå løypa. Det er en ekstra runde ut i fra den gule og går innom Busterudvangen for de som er kjent. Her har jeg gått på ski om vinteren, men terrenget blir unektelig litt anderledes om sommeren. Etter en time begynte akillesen å gjøre litt vondt, men det var ingen veg utenom: bite tenna sammen og fortsette! 2 timer og 44 minutter brukte vi på denne runden. Ikke fritt for at beina var tunge og stive etter turen.
Akillesen fikk god pleie da jeg kom hjem, avkjøling og massasje og merkelig nok: dagen etter var den fin igjen. Nå er den grei mellom løpeturene selv om den fremdeles er hoven.
Ellers har det denne uka blitt to sykkelturer, en styrkeøkt og en klatreøkt. Sykkelturene har vært ganske rolige og gått innom en badeplass hvor vi har slappet av og nytt solen. En må ikke glemme å nyte sommeren inni mellom treningsøktene!
I morgen blir det definitivt ingen trening: da skal jeg drikke vin sammen med en venninne.
Lørdag bærer det nok til skogs igjen tenker jeg. Deilig å løpe lange, rolige turer og kutte ut intervallene en stund. Dette etter anbefaling fra naprapaten, og han får jeg vel høre på dersom jeg vil bli bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar