onsdag 7. juli 2010

Tannlegebesøk, løpetur og Garmin

Jeg har endelig gått til anskaffelse av ny pulsklokke, en Garmin Forerunner 305. Det jeg er mest interessert i, er puls og avstand. En stund så det ut til at dette var det eneste jeg ikke fikk fram på supermodellen.... Men etter noen dagers prøving og feiling ser det ut til at jeg nå har skjønt hvordan den virker. En løpetur jeg har her i nærheten, i Rælingsåsen, ble målt til vel 8 km. En tror vel alltid at en løper lenger enn en egentlig gjør, men dette tror jeg stemmer bra ut i fra de skiltene som står undervegs.
Det gledelige er at akillesen ikke protesterer lenger!! Jeg går fremdeles i de bratteste bakkene, spesielt i starten når kroppen er kald. Fremdeles er akillesen hoven, men det er smertene som skal bestemme treningen sier naprapaten. Jeg synes jeg er fryktelig flink og gjør som han sier, tross alt vil jeg gjerne bli bra til konkurransene setter i gang igjen etter ferien. Spesielt birkebeinerløpet er målet mitt.
Og hos tannlegen gikk det ganske greit. Det ble riktignok påvist et hull som jeg tok med èn gang, men det er ikke så verst det etter 2,5 år! Tannlegen påviste også pusseskader: slitasje av emaljen fordi jeg pusser for hardt. Ble anbefalt å belegge disse for å spare på emaljen. Den nette sum av 3000,- vil dette koste, så det får vente en stund til siden det ikke hastet. Men regninga i dag kom på like mye som jeg har betalt for alle tre behandlingene hos naprapaten. Jaja, det er jo greit å stelle tennene sine også kanskje, ikke bare akillesen!?..

Det ble en styrketreningsøkt også i dag siden det var trening i arbeidstiden. Spørs om jeg rekker flere treningsturer denne uka, ferien står snart for tur. Er litt spent på å teste Garmin i gul-løypa for å få sjekket hvor lang denne løypa er, men vi får se om tiden strekker til

2 kommentarer:

  1. Tannlege er utrolig dyrt! Jeg pusser også for hardt, prøver stadig å venne meg til å pusse løsere men det sklir tilbake i gamle vaner. Noen av tannhalsene er blitt skikkelig lange på grunn av det...
    Bra akillesen er bedre!! :)

    SvarSlett
  2. Ja, tannlegen forespeilet meg at det kan bli riktig ille dersom resten av emaljen slites vekk så nå må jeg bare prøve å pusse litt mer forsiktig!

    SvarSlett