mandag 8. desember 2014

Løpetur om høsten

Slike løpeturer som jeg hadde på lørdag gir virkelig inspirasjon og gir masse energi! Det var tilnærmet helt perfekt: solen skinte, tynt lag med snø, rent og pent og ikke glatt! Jeg løp riktignok med piggsko og det var en fordel på skogsvegene, men i terrenget hadde det holdt med vanlige terrengsko. Nesten to timer i rolig tempo var bare helt herlig og kjentes bedre ut enn på lenge. Kroppen spilte på lag igjen, heldigvis! Siden det har blitt lite løping de siste 4-6 ukene, vant fornuften og turen ble ikke altfor lang. Akkurat passe, var ikke dønn utslitt etterpå og lang nok til å gi den nytelsen jeg virkelig digger. Slike rolige langturer i marka er definitivt det beste jeg vet. Så hunden og jeg koste oss nesten glugg i hjel!
Og enda var det overskudd til å vaske tak og vegger på badet samt steke krumkaker da jeg kom hjem. Hvilken fantastisk dag! På kvelden snudde været og søndag var det helt annerledes: snøen var borte og det var mørkt, vått og trist. Så det gjelder å gripe mulighetene og kaste seg ut når det er mulig!

1 kommentar:

  1. Enig med deg! Løpeturer i terrenget når det er noen få cm sporsnø er virkelig høydepunkt for løpeturer på denne tiden av året. Alle best er det når det har vært frost en stund og fortsatt lite snø, og man kan løpe over alt, både på stier og over myrer og vann. Ha en fin treningsvinter!

    SvarSlett