tirsdag 3. juni 2014

Løping på Beitostølen


Jeg har hatt en fantastisk fin helg på Beitostølen!
Vi var en gjeng fra Romerike Runners som dro oppover i år også. Overnattingen skjer på Knuts hyttegrend.
På fredag ettermiddag går turen rett til hallen for å hente startnummer og sjekke tilbudene på løpeutstyr. Selvsagt er det alltid noe som frister. Ulempen (eller fordelen alt etter som man ser det) er at det er mye tøy enten i store str eller de helt små slik at det er vanskelig å finne noe som passer. Men selvsagt er det alltid noe som frister og denne gangen kom jeg ut med et nytt drikkebelte og en shorts. Av kjæresten fikk jeg en HH bag i bursdagsgave.
Etter å ha installert oss i hyttene går turen til Peppes for å spise pizza.
Lørdag er runnerne klare for ulike distanser. 3 skulle løpe helmaraton, mange skulle løpe halv, èn 7 km og 4 skulle løpe bukken. Andre igjen tok en gåtur gjennom bukkeløypa (Fjellbukken). Jeg for min del er selvsagt deltaker i terrengløypa. Litt spent på hvor vått og klinete det var i år siden snøen nettopp hadde gått, men det var ikke spørsmål om å finne en annen distanse.
Det er ingen lett løype, mange små kneiker som er tunge og i tillegg en del gjørmehull og myrer. Men denne dagen syntes jeg det gikk greit å løpe. Pusten ble tung i bakkene, men jeg løp hele vegen, stoppet kun for å drikke litt energidrikk på matstasjonen og hente en svamp fuktet med vann. Det gikk så møkka spruta, over bekker og myrer, tjo hei! Herlig! Og mål i sikte kom overraskende fort. Ga på ned slalombakken og prøvde å gi på ekstra i spurten mot mål. 56.18 holdt til en 2. plass i klassen og jeg er superfornøyd!
Etterpå er det Svingen pub med øl, musikk og høy stemning før premieutdelingen. Det er alltid fine premier på Beito og denne gangen var det akkurat det jeg ønsket meg! Vi jentene i runners gjorde det bra: 1. og 4. plass i kvinner 60-64 halvmaraton og 1. plass i kvinner 65-69 samme distanse.
Ellers var noen fornøyd og andre mindre fornøyd med distansen sin, men alle var i stemning på grillingen på ettermiddagen. Etterpå hadde vi en veldig fin kveld i Beitohallen med dans og musikk. Supert at dansen er tilbake i hallen etter et par magre år i en kjeller på hotellet. Vi fikk svingt oss til svingende rytmer og hadde stort dansegulv!
Tradisjonen tro avsluttet vi med nattmat: kjempe god suppe som Kari og Åge Jensen hadde med seg.
Etter dette tror jeg at jeg sovnet før jeg la hodet på puta.
En aktiv og trivelig helg, helt etter min smak!

2 kommentarer:

  1. Høres ut som et flott løp! Og gratulerer med 2.plass

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Var er herlig løp også!

      Slett