tirsdag 10. juni 2014

Klar for birkebeinerløpet



I helgen kunne vi for første gang kjøre helt opp til hytta og atpåtil helt til døra! Helt utrolig når jeg tenker på at vi for bare 3 uker siden gikk på ski og det var over 1 meter snø! Men også fantastisk deilig, det er faktisk sommer!
Litt nedtur da vi våknet på lørdag og oppdaget at det regnet! Planen var å løpe gjennom birkebeinerløypa, men planen ble forskjøvet en dag . Isteden ble det lesing i boka "Eat and run". Veganeren som er ultraløper, Scott Jurek forteller om sin hverdag som løper og veganer. Veldig inspirerende og interessant bok.
Lørdagen opprant med strålende sol så da var det bare å iverksette planen. Det var en del andre som hadde den samme planen så det ut til, i hvert fall var det flere enn meg som løp denne dagen. Bortsett fra at sauegjerdene som jeg må klatre over og få bikkja til å krype under, var det fint å løpe. Beina var lette og løypa var forbausende tørr. Selvsagt klinete og vått i de verste myrpartiene, men mye mindre enn forventet. Godt merket var det også, bortsett fra på slutten. Jeg klarte å komme meg ned langt bortenfor Maihaugen og måtte løpe på vegen bort til Håkonshall der bilen stod. Etter en dusj i garderoben i Håkonshall kjentes beina bra og jeg gleder meg til det er alvor på lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar