torsdag 22. mai 2014

Tur i Østmarka


Tirsdag kunne jeg logge 18 km i Østmarka og jeg var kjempe fornøyd! Det var fantastisk godt å løpe, beina var lette og formen kjentes bra. Selv om det var lenge siden siste langtur, men kanskje nettopp derfor? Bra restitusjon gir overskudd. Godt å kjenne at kroppen funket i hvert fall.

Bildene er tatt fra enden av Ramstadsjøen. På stien var det tidligere vann slik at man måtte krabbe litt opp på siden. Dette skyldtes beverens oppdemming ved utløpet. Sist jeg løp der var det lagt inn et rør under demningen og nå var vannet nesten borte! Det så merkelig ut, terrenget har vært dekket av vann i flere år.
Å løpe i Østmarka er ingen sprintertur. Der er det veldig kupert og i de bratteste bakkene pleier jeg å gå, både opp og ned, i hvert fall med hund. Har ikke lyst til å bli skade så tidlig i sesongen.
Det ble en fin tur, herlig å kunne løpe i shorts og t-skjorte. Løp med mine fartsfylte Icebug uten pigger, men med gummiknotter. De gir god løpsfølelse, men er litt glattere enn Salomon.
Gleder meg til neste langtur som blir på lørdag i samme terreng.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar