onsdag 5. februar 2014

Planer framover

Mens jeg løper tenker jeg. Det er en flott anledning til å være alene med tankene sine. Selv om Boy er med på løpeturen og jeg har musikk i ørene, får jeg tenkt. Alt etter som hvordan formen føles, planlegges ofte konkurranser. Men ikke bare det, problemer av ymse slag har mange ganger blitt løst på løpeturer. Enten har jeg funnet løsningen eller jeg innser at det er bagateller jeg ikke trenger å bry meg med. I det siste har jeg ofte tenkt på hvilke konkurranser jeg skal delta på i år.
Og det blir som følger:


Fredagsbirken 14.mars
Fjellhamarstafetten 23.april
Skarverennet 26.april (kaller ikke dette konkurranse egentlig, det er et turrenn)
Råskinnet 3.mai
Beitostølen, Fjellgeita (10 km terreng)
Birkebeinerløpet 14.juni
Skogsmaraton 21.juni
Kongsvinger halvmaraton 2. august


ABIK karusellen og UKI karusellen


Dette regner jeg som bankers. Utover høsten får vi se hva det blir til.
Har bestemt meg for at det blir den "vanlige" birken i år også, ikke Ultrabirken. Tror det blir litt for tøft for meg. Jeg er opptatt av at det skal være moro å løpe og jeg er ikke klar for et ultraløp enda. Hvis jeg får prøvd meg på litt lengre distanser i sommer og beholder formen etterpå, kan jeg tenke meg å være med neste år. Og da blir det ikke Skogsmaraton uka etter, det er i hvert fall sikkert!
Jeg har veldig lyst til å delta på et litt lengre terrengløp, men finner ingen passende her i Norge. Har derimot sett på Fjellmaraton i Salen den 30.august. Kanskje det kunne være et aktuelt mål.
I mens tenker jeg videre på mine løpeturer.

2 kommentarer:

  1. Høres ut som en fin plan i fht vårens konkurranser. Er enig med deg når det gjelder tenking, er så godt å komme seg ut på løpetur å få litt tid for seg selv og tenke :))

    SvarSlett
  2. Å tenke mens man er ute og rører på seg er utrolig bra! Jeg tenker mye mens jeg går tur. Nå begynner heldigvis Bamse å bli såpass grei å gå med at jeg igjen kan la tankene løpe fritt store deler av turen. Må bare passe på litt ekstra når vi skal passere andre hunder. Kombinasjonen av frisk luft og bevegelse er nok veldig bra for de små grå!

    SvarSlett