onsdag 23. januar 2013

Løping i kulda

Siden jeg var ganske lat i helgen og ikke trente i det hele tatt, syntes jeg at jeg ikke kunne skulke langturen på tirsdag selv om det var noen kuldegrader, - dvs omtrent 16.
Jeg var derfor innom Foss sport og kjøpte en Lungplus (et slags munnfilter som varmer opp luften)som jeg har hørt litt om. Tenkte det ikke kunne skade å prøve i hvert fall. Og det fungerte kjempe fint! Overraskende grei å ha i munnen og luften ble faktisk varmere av å komme gjennom filteret! Turen gikk så greit at det ble drøye 16 km. Ikke verst det! Jeg var strålende fornøyd etterpå. Boy syntes også det var greit å være med, - ikledd sitt tykkeste dekken gikk det bra for ham også.
Jeg har satt opp en plan nå med gradvis økning av lengde på turene framover. Satser på ski i helgene, så langturen må foretas på en hverdag.

1 kommentar:

  1. Utrolig hva som går an! Så bra at man kan få tak i slikt, som gjør det lettere å trene i kulda. Nå skal det jo bli mildere, men jammen er det meldt plussgrader og regn... Liksom ingen mellomting, da... Men vi får bare ta det som kommer og gjøre det beste ut av det.
    God helg, vi sees til uka! :)

    SvarSlett