fredag 18. januar 2013

En bra treningsuke

Jeg har vært enda mer innpakket på løpeturene denne uka, med buff foran ansiktet og buff i halsen. Jeg er av dem som synes det er godt å ha noe foran ansiktet og munnen slik at jeg ikke får kald luft rett inn. Har ikke prøvd Lungplus eller pustemaske som mange bruker, det er kanskje bedre?
Når man som jeg ikke klarer å motivere seg for å løpe på mølla selv om det er kaldt, er det kanskje verdt å prøve.
Det ble ingen løpetur i arbeidstiden på mandag siden kollegaen min var syk. Hadde rett og slett ikke lyst til å løpe alene. Det ble derimot trening om kvelden med Runners. Det var "bare" -12 i Lillestrøm da, men vi valgte å droppe intervalltreningen og løp en rolig runde. Veldig greit det, jeg var godt kledd og frøs ikke. Men jeg fryser veldig fort etterpå, så et raskt skifte er viktig.
Tirsdag løp jeg en runde sammen med Boy (bikkja). Jeg har ikke kommet over 13,5 km etter jul, har ikke klart å motivere meg for lenger tur enn det. Noe av skylden er at jeg hver gang jeg kommer til Skjetten må så innmari på do! Da er det bare å løpe så fort jeg kan hjem, og det er langt nok når det er enda drøye 3 km igjen. Burde kanskje ta meg en tur innom bensinstasjonen der slik at jeg kan løpe lenger. Må være psykisk dette når det skjer på samme sted! Neste tur skal jeg ta med dopapir, så får jeg heller finne meg et passende sted bak en busk, he he.
Onsdag og fredag ble det styrketrening og i går ny løpeøkt med Runners. Føler jeg har kommet godt i gang i det nye året.
Nå er det snart helg igjen og jeg får se om det blir ski eller løping. Er det for hardt og isete synes jeg ikke det er moro å gå på ski. Men skiturer er fin avveksling fra løping med  piggsko på hard asfalt.

2 kommentarer:

  1. Hjelp! Skal du gå på do UTE i minusgrader?? Du er gæren :p

    SvarSlett
  2. Jeg hadde det på samme måten før, måtte alltid bak en busk på samme sted i lysløypa. Jeg tenkte også at det var psykisk, og tvang etter hvert meg selv til å gå videre. De første gangene føltes det som jeg skulle tisse på meg når som helst... men etter hvert skjønte kroppen at det ikke var så livsviktig allikevel. Rart det der med psyken!

    Apropos psyken, så er jeg snart ferdig med boka til Deborah Borgen. Veldig interessant! Lurer på om jeg må kjøpe den, for hun anbefaler å bruke den som en arbeidsbok hvis man virkelig skal ha nytte av det hun skriver. Da spørs det om jeg i så fall klarer å være strukturert nok til å jobbe med meg selv slik hun anbefaler... Uansett gir boka mye å tenke over!

    SvarSlett