onsdag 13. mai 2015

Om å følge planen

Har man en plan, så har man en plan. Og forrige helgs plan var å få en langtur. Jeg har bestemt meg for en del mengdetrening i mai som opptrapping til Nordmarka Skogsmaraton, og da er det bare å sette i gang.
Vi dro til fjells og der var det en god del snø fremdeles og greit skiføre. Men man løper ikke på snøen i mai, så da var det bare å ta skiene fatt og gå ned til parkeringen for å løpe på vegen. Og det gikk helt fint det, været var bra og vegene var tørre og fine. Tikket inn 21,6 km på løpeturen over til Sjusjøen og opp til Storåsen med en avstikker inn på campingplassen. Det gikk litt tungt mellom Nordseter og Sjusjøen, man merker ikke hvor mye stigning det er der før man løper eller sykler!
Etterpå var det bare å spenne på seg skiene igjen og komme seg inn på hytta.
Veldig fornøyd med meg selv etterpå!
Men ellers synes jeg det går tungt for tiden og tidene mine er dårligere enn i fjor. På UKI karusellen i forrige uke gikk det utrolig tungt å løpe 6 km. På treningen mandag var intervallene ekstra slitsomme så jeg fullførte ikke hele programmet. I går var det ABIK karusell, 4 km ved Skedsmohallen. Og det var faktisk gøy! Endelig klarte jeg å presse meg ordentlig og føle at jeg hadde litt å gi. Tiden var riktignok 42 sekunder dårligere enn i fjor, men følelsen var mye bedre enn den har vært tidligere i år.
Så kanskje er det håp for denne sesongen også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar