tirsdag 28. april 2015

Sentrumsløpet 2015

Tja, hva skal jeg si? Jeg løp 3 minutter dårligere enn sist, som var i 2013. Selvfølgelig er jeg jo ikke fornøyd med det! Men jeg løp jo med den energien jeg hadde, det var tungt og slitsomt, men gikk altså ikke fort nok. En hard start gjør at jeg må ta det litt med ro i begynnelsen ellers går det i hvert fall helt galt.
Men så får jeg stikke fingeren i jorda og tenke etter hva tids økningen skyldes. Jeg har gått mye på ski i vinter, men stort sett løpt 2 ganger i uken. Intervalltreningen har det imidlertid ikke vært noe særlig fart i, kroppen har vært tung og treg. Ellers har jeg vært frisk og har bare vært forkjølet èn gang. Men jeg blir jo ikke yngre med tiden, jobber full tid og står opp tidlig. Kanskje driver jeg kroppen for hardt? Skal jeg være snillere med meg selv tro? Eller kanskje jeg er for snill mot meg selv og ikke presser meg for hardt på intervalltreningene? Jeg trenger i hvert fall både litt mer fartstrening og flere langturer. For løpene står i kø! I kveld er det bedriftskarusellen (ABIK) sitt første løp på Kjeller. Det er en kort lidelse, kun 2,8 km. Ikke min favorittdistanse. Men får ta det som trening og forsøke og presse meg maks! På lørdag er det Råskinnet og det er verre. Hvorfor i all verden melder jeg meg på slike grusomme løp? Hm, jeg kan kanskje fortelle det på lørdag ettermiddag.
Uansett, jeg elsker å trene og er veldig glad i å løpe. Blir rastløs og urolig hvis jeg ikke får løpt et par dager. Og nå er det vår og lysere om kvelden, muligheten for fine løpeturer om kvelden er absolutt til stede!

3 kommentarer:

  1. Lykke til på Råskinnet!
    Vi legger Sentrumsløpet inn i arkivet:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Siri. Ja, dette løpet legger vi i arkivet! Men vi bør vel huske på at vi er sprekere enn gjennomsnittet av befolkningen!

      Slett
  2. Ja det er bare å riste skuffelser av seg og gå videre med hevet hode ;-) Lykke til på Råskinnet og resten av sesongen!!

    SvarSlett