tirsdag 10. mars 2015

Fremdeles både løping og ski


Det er egentlig ganske slitsomt å prøve og holde nivået oppe både på løping og skigåing, men det gir jo mange fine treningsturer! Jeg blir aldri noen stor skiløper, men forbedringspotensialet er der absolutt.
Torsdag i forrige uke var det skidag på UiO. Men hva gjør fakultetet mitt? Jo, de legger er seminar til samme dagen! Da måtte det jo bare bli slik at noen av oss gikk på ski dit seminaret skulle holdes, ikke sant? 4 stk startet fra Skansebakken i Sørkedalen kl 7.15 torsdag morgen. Og jammen stod det flere biler der allerede! Noen var tydeligvis ute på en morgentur. Og disse personene møtte vi etter hvert. Til og med en med hodelykt! Det var jo lyst da vi møtte ham, men han hadde sikkert vært ute en god stund og glemte å skru av lykten. Fantastisk innsats i hvert fall.
Turen gikk fint innover, skiføret var topp (hadde smurt med universalklister), solen skinte og det blåste ikke nevneverdig. Tempoet var bra og kroppen føltes fin. En liten lynrask stopp ved Løvlia hvor vi spiste en brødskive. Men hva skjedde etterpå? Jeg stivnet en smule, men litt bortover og oppover gikk greit. Så begynte elendigheta: mange og ganske krasse, svingete nedoverbakker! Der må jo jeg bare bremse, tør ikke for mitt bare liv å suse rett ned som de andre gjorde. I tillegg var sporet kjørt opp på feil side, og det kunne jo hende vi møtte noen. Uansett må jeg ploge i slike bakker og da går det unektelig litt saktere. Så de andre måtte bare vente. Med all den plogingen forsvant det meste av klisteret og det ble dårlig feste. I tillegg løsnet snøringen i støvlene så det å gå fiskebein ble også tungt. Dermed ble den siste mila litt slitsom, men endelig var vi på Kleivstua. Derfra gikk vi på beina ned til Sundvollen og rakk så vidt en dusj før lunsj og seminar. En flott start på dagen!
Dagen etter var jeg ganske støl i baken, sikkert etter all plogingen, og litt tung i beina. Men langtur stod på programmet og det var bare å komme seg ut. Våren er i anmarsj og det var en fin dag med sol, varmegrader, men litt vind. Gangveger uten is og snø er jo bare herlig! Og med Adidas boost på beina måtte jo bare turen bli vellykket. Så veldig fort gikk det ikke, men det ble 26 km og jeg var godt fornøyd etterpå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar