søndag 9. desember 2012

Smultringer og langtur

Denne helgen har vært en rolig hjemmehelg. Lørdag stekte (eller heter det koke?) vi 160 smultringer. Tanken var å ta bilde av denne stabelen, men glemte det helt bort inntil de var pakket bort og lagt i fryseren. Mmm, kjempe gode ble de i hvert fall!
Vi rakk også en langtur i skogen. Det finnes ikke noe bedre enn en løpetur i skogen på denne tiden. Bittelitte grann snø som var tråkket til en god sti, bunnfrosset under dette, sol, vindstille og -8. O, salig lykke! Det ble en rolig to timers tur med et vennepar, hvilket gjør turen enda triveligere - med skravling undervegs.
Det er bare så trist at slike løpetur kun må legges til helgene. På kveldstid blir det å klampe gatelangs. Hvis man ikke vil løpe med hodelykt da. Jeg har gjort det også jeg,men for tiden frister det ikke. I morgen skal jeg imidlertid trene i arbeidstiden og da blir det en løpetur. Riktignok i Oslo sentrum, men tross alt i dagslys! Hvis vi ikke er sperret inne (eller ute) pga Nobels fredspris utdelingen. Bl.a. skal spiserommet vårt bli brukt til å strekke opptaksutstyr gjennom på tirsdag.

4 kommentarer:

  1. Flinkis!!! Og jeg elsker smultringer ;-)

    SvarSlett
  2. Så flinke dere er :D 160 smultringer liksom! ;)

    SvarSlett
  3. Wow, 160 smultringer - det er da utrolig mange!!!! Jeg har aldri stekt (eller kokt) smultringer, men det er jo så godt!
    Kult nytt bilde i headeren. Du er så tøff! :)

    SvarSlett
  4. Smultringer er kjempe godt og vi spiser det hele året. Supert å tine dem på radioatoren om vinteren, da blir de som ferske!Og når vi er to som lager dem sammen går det kjempefort.

    SvarSlett