mandag 17. desember 2012

Ny rolig uke

Forrige uke var også ganske rolig når det gjelder trening. Men stopp litt: hva er egentlig "rolig"?
Selv synes jeg at jeg har trent ganske lite, men faktisk ble det 6 økter! Hvorfør føler jeg at jeg har trent lite? Jo, det blir ingen langturer for tiden. Den lengste turen jeg løp var på 10 km. Og det er da ikke langt!?
Hm, alt er relativt. Denne tiden blir gjerne litt rolig og det blir dårlig med langturer. De satser jeg
egentlig på å gjøre på ski. Men når det ikke blir Nordsetertur i helgene, blir det heller ingen skitur.
Men i julen, da blir det helt sikkert mange langturer på ski. Atpåtil med nye ski!

Det kan være fint å løpe gatelangs også, det er ikke bare skogsturer som gir følelse av nærhet til naturen der jeg bor. Her forsøkte jeg å ta bilde av 4 rådyr, men jeg kom dessverre ikke tett nok innpå dem før de flyktet. De stod i en hage og nappet i litt gress.

4 kommentarer:

  1. Hei Anne-Brit

    Dette virket kjent. Jeg føler også at jeg trener lite for tiden - men det blir 7-8-9 timer pr uke, men det er nettopp langturene som mangler.

    Jeg tror det er bra å roe ned de lange løpeturene en periode, spesielt når det har vært så kaldt ute som de siste ukene.

    Jeg ser også fram til langturer på ski fra jula og utover... i den grad flytteforberedelser og flytting gir rom til langturer. Kos dere på hytta i jula med mange lange fine skiturer på Nordseter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det skal vi gjøre Olav! Håper det blir noen fine skiturer på deg også, men flytting er både slitsomt og tidkrevende!

      Slett
  2. Jeg skjønner hva du mener. Jeg har knapt løpt noen turer over mila de siste månedene, og jeg føler nesten at jeg har "sluttet" å løpe. Det blir også mer av de "alternative" treningsformene nå for tiden. Men, satser på at det blir mer løping når vinteren er over ;)

    SvarSlett
  3. He he, ja - jeg ville absolutt ikke kalle det rolig med seks økter. Og å løpe en mil er kjempelangt for meg! Men jeg skjønner jo at det føles rolig for deg fordi kontrasten er så stor.
    Jeg ser så vidt rådyrene langt der borte, men jeg hadde aldri sett dem hvis ikke du hadde fortalt at de var på bildet! :)

    SvarSlett