torsdag 22. april 2010

Fjellhammerstafett

I går var jeg med og løp en etappe i Fjellhammerstafetten for Romerike Runners team. Vi hadde sjansen til å vinne vandrepremien i kvinner veteran ettersom vi har hatt napp på denne 2 ganger før. Men rett før start endret Ull/Kisa klassen for kvinner senior til kvinner veteran og da kan man jo tenke seg hvordan det gikk! Dette er ikke vanlige mosjonister, men super løpere vil jeg påstå! Atpåtil så ikke alle ut til at de var over 35. Mulig noen holder seg ekstra godt, men dog...
Jeg fikk æren av å løpe første etappe og så Ull/Kisa sin løper forsvant i det fjerne foran meg. Ikke direkte inspirerende. Men,men, en fin treningsøkt var det likevel. Sosialt og trivelig i tillegg. Det haglet mens jeg varmet opp og vinden gjorde at viplene stod rett ut. Men da jeg løp selve etappen var det ikke kulda som var verst akkurat! Sliter med pusten, for tiden blir jeg kvalm når jeg anstrenger meg skikkelig. Enten presser jeg meg litt i overkant, eller så er formen ikke på topp. Heller kanskje til det siste.
Lørdag er jeg imidlertid klar for Sentrumsløpet! At været blir bra er bare en bonus.
Noen av gutta i klubben er svært så oppsatt på at de skal slå meg der og èn ville til og med inngå et veddemål. Jeg foreslo at vinneren skulle spandere en flaske Chablis, og forslaget ble vedtatt. Jeg regner det ganske for sikkert at det blir han som må på polet, men jeg garderer meg med en flaske på lur, sånn bare i tilfelle!
I dag blir det en klatreøkt på jobben og en lett trening med Runnersfolket i kveld. Tror ikke jeg skal være med på bakkedragene, men at de av oss som skal løpe på lørdag slår oss sammen og tar en pen økt. Tirsdag hadde jeg en styrkeøkt på morgenen og yogakurs på kvelden. Var dødssliten etter en yogaøkt på 3 timer. Ante ikke at dette kunne være så anstrengende! Kjenner jeg bruker noen muskler jeg tydeligvis ikke bruker så ofte!

Da er det bare å ønske lykke til for alle som stiller på lørdag! Kanskje vi sees undervegs!

1 kommentar:

  1. Fikk forresten løpt inn mine nye sko, det ga en kjempefin løpsopplevelse! Lette som tøfler og gode å løpe i. Gleder meg til å teste dem skikkelig på lørdag.

    SvarSlett